کد خبر 5385
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

انتقاد از فولاد مبارکه ممکن است باعث سقوط بورس شود!

انتقاد از فولاد مبارکه ممکن است باعث سقوط بورس شود!

بهرام سبحانی، رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس درباره فولاد مبارکه گفت: آقایانی که چنین صحبت‌هایی را می‌کنند باید تبعاتش را نیز بپذیرند چون نظرات این چنینی به یک باره ممکن است بازار سرمایه را بهم بریزد؛ به طور مثال بورس یکدفعه سقوط می‌کند.

به گزارش آهن نیوز؛ چندی پیش یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه‌ای با اشاره به اینکه گروه فولاد مبارکه رسما از جیب مردم دزدی می‌کند و سود ۲۰۰ درصدی این مجموعه توجیه ندارد، ۱۸۰ درصد این سود را از جیب مردم دانست و  گفت سود این مجموعه باید ۳۰ نهایت ۱۰۰ درصد باشد و نه ۲۰۰درصد.

بهرام سبحانی، رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد در واکنش به این نظرات گفت: 

مجموعه فولاد مبارکه یک شرکت بورسی است و عملکردش به طور مرتب و بسیار شفاف در سیستم کدال در حال گزارش است. هزینه تمام شده، قیمت فروش، سود و صدها هزار سهامدار خصوصی  این مجموعه همگی مشخص است. گاهی بعضی حرف‌ها از جانب افرادی مطرح می‌شود که انتظار نمی‌رود اینقدر با با شیوه خرید، فروش، قیمت و بازار بیگانه باشند. بنابراین باز هم می‌گویم اگر نگاه عده‌ای  این است که پشت سود کلان گروه فولاد مبارکه رانت، فساد و هزینه تبلیغات انتخاباتی است بیایند و ثابت کنند.

آقایانی که چنین صحبت‌هایی را می‌کنند باید تبعاتش را نیز بپذیرند چون نظرات این چنینی به یک باره ممکن است بازار سرمایه را بهم بریزد؛ به طور مثال بورس یکدفعه سقوط می‌کند. بنابراین تبعات چنین مصاحبه‌هایی را روی تابلوی بورس می‌بینیم و در نهایت نارضایتی سهامداران را  از ریزش بازار سرمایه شاهد خواهیم بود؛  پس بهتر است کمی محتاط‌تر و با با تکیه بر مستندات صحبت کنیم.

انجمن فولاد در حال حاضر رسالت قیمت‌گذاری ندارد؛ یک زمانی انجمن فولاد مشمول قیمت‌گذاری بود و  از آن خواسته می‌شد قیمت را مدیریت کند ولی در حال حاضر قیمت‌گذاری توسط سازمان بورس انجام می‌شود؛ و زمانی که قیمت یک کالا در بورس تعیین می‌شود دیگر از انجمن در این باره کاری برنمی‌آید.  و تنها سعی انجمن این است که در بورس،  قوانین و مقرراتی حاکم نشود که قیمت‌ها در دو جهت بالا و پایین کاذب باشد. ما با سرکوب قیمت بورس و با شیوه‌هایی که موجب سرکوب قیمت شود و همچنین با هرج و مرج و بی بند و باری مخالفیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر 5385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =