کد خبر 5398
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

رشد ۵۰ درصدی تولید در صبا فولاد خلیج‌فارس

رشد ۵۰ درصدی تولید در صبا فولاد خلیج‌فارس

شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس به عنوان نخستین تولیدکننده بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) در ایران با ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال، در سه‌ماهه نخست امسال موفق به ثبت رشد ۵۰ درصدی در تولید شد.

به گزارش آهن نیوز؛ صبا فولاد خلیج‌فارس همچنین به عنوان نگین فولاد ایران در آستانه ورود به بازار سرمایه است و در چند هفته آینده شاهد عرضه اولیه آن به شیوه سهام، با مشارکت سهام‌داران خواهیم بود.

در این راستا باتوجه به عرضه سهام شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس در فرابورس ایران و ثبت رکورد تولید در بهار امسال، روز گذشته نمایندگانی از شرکت‌های تامین سرمایه و کارگزاری‌های بورس کشور بازدیدی از این کارخانه فولادی داشتند و مدیرعامل این شرکت نیز در نشستی ضمن ارائه عملکرد موفق صبافولاد در حوزه تولید و توسعه آن، به سوالات مطرح شده از سوی این نمایندگان پاسخ داد.

احسان دشتیانه اظهار کرد: در بهار امسال که مزین به سال رشد تولید و مهارتورم بوده، این شرکت با تلاش نیروهای جوان و با انگیزه خود موفق به تحقق رکورد رشد تولید ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد.

وی در این خصوص عنوان کرد: علاوه بر تولید سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۳۰ هزار و ۱۳ تن نسبت به دوره مشابه سال قبل، ثبت رکورد جدید تولید ماهیانه در خردادماه نیز به میزان تولید ۱۲۵ هزار و ۲۱۳ تن رسید که از دیگر موفقیت‌های این شرکت فولادی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس ضمن تبریک این موفقیت همزمان با آغاز ماه پربرکت ذی‌الحجه و قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در این راستا، خاطرنشان کرد: امیدواریم در ادامه روند این موفقیت‌ها که با تلاش همه جانبه مجموعه معاونان، مدیران، مشاوران و نیروهای زحمتکش این شرکت به دست آمده است، نقش موثری در ارتقای تولید محصولات فولادی در استان هرمزگان در راستای تحقق فرمان رهبرمعظم انقلاب در سال ۱۴۰۲ داشته باشیم.

وی ابراز کرد: در سال رشد تولید مهار تورم، با پشتکار و تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس تلاش همه جانبه در راستای تحقق رشد تولید در این مجموعه ادامه داریم و خوشبین هستیم که با حفظ پایداری تولید جدای از تعطیلی‌های خارج از دسترس، به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت تولید سالانه دست یابیم.

نایب رییس هیئت مدیره شرکت صبا فولاد خلیج فارس گفت: صبا فولادخلیچ فارس خوشبختانه وضعیت مالی مناسبی دارد و از ظرفیت و استعداد سرمایه‌گذاری بالایی نیز برخوردار است؛ در آینده نیز اگر در صنعت فولاد ایران رقابت منفی ایجاد شود، مزیت با این منطقه فولادی واقع در منطقه ویژه خلیج فارس است چرا که در کنار آب قرار دارد و برای صادرات محصول مزیت دارد.

صبا فولاد در آستانه ورود به بازار سرمایه

دشتیانه ادامه داد: شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس در آستانه ورود به بازار سرمایه است و در چند هفته آینده شاهد عرضه اولیه آن به شیوه سهام با مشارکت سهام‌داران خواهیم بود.

وی یادآورشد: با مشارکت سهامداران جدید در افزایش سرمایه جهت تامین بخش نخست سرمایه پروژه توسعه شرکت (مرحله دوم صبا فولاد خلیج فارس) استارت خورد که تولید آن یک و هفت دهم میلیون تن آهن اسفنجی و بریکت گرم بوده و با بهره‌برداری کامل، ما را تبدیل به یکی از بزرگترین واحدهای تولید آهن اسفنجی کشور و جز تولید کننده‌های بریکت دنیا می‌کند.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس اضافه کرد: این پروژه کلنگ‌زنی آن اسفندماه پارسال در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون یورو با حضور استاندار هرمزگان انجام شد و در ۲۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دشتیانه با اشاره به اینکه اشتغالزایی مرحله دوم صبا فولاد خلیج‌فارس با ظرفیت اشتغالزایی مستقیم ۴۰۰ نفر و غیرمستقیم پنج هزار نفر است، ادامه داد: این مرحله پس از تکمیل و وارد مدار تولیدشدن، توان تولید یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن ظرفیت تولید بریکت گرم و آهن اسفنجی را خواهد داشت.

مدیرعامل صبا فولاد خلیج گفت:‌ ظرفیت اسمی صبا فولاد خلیج‌فارس در حال حاضر یک و نیم میلیون تن در سال بوده که رکورد ۹۷۰ هزار تن را داریم و هنوز به ظرفیت اسمی نرسیده‌ایم که در سالجاری بدون درنظر گرفتن محدودیت‌های انرژی به ظرفیت اسمی خواهیم رسید.

چشم‌انداز سه‌میلیون تن تولید محصولات فولادی تا سال ۱۴۱۰

دشتیانه با اشاره به اینکه صبافولاد یکی از شرکت‌های فعال و اثرگذار در حوزه تولید بریکت گرم با روش احیای مستقیم (میدرکس)است که براساس سیاست های سطح کلان کشور و چشم انداز ملی صنعت فولاد، پایه گذاری شده است در چشم انداز این شرکت تولید سه میلیون تن محصولات نورد تخت تا سال ۱۴۱۰ است.

وی ابراز کرد: سه میلیون تن محصولات فولادی با ارزش افزوده بالا و افزایش سهم شرکت در تامین حقوق بازنشستگان کشوری به هشت درصد را در برنامه داریم.

این مسوول ادامه داد: صبا فولاد با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته به سمت اجرای پروژه‌های توسعه‌ای گام برمی‌دارد که ضمن اشتغالزایی گسترده تحقق ظرفیت کامل تولید و توسعه این مجموعه به سمت فرآیند ذوب و فولادسازی درپی خواهد داشت و این امر با تلاش نیروهای ماهر با انگیزه بومی و در صبا فولاد محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت صبافولاد خلیج فارس ابراز کرد: احداث واحد نورد برای تولید ورق، لوله‌های بدون درز و مقاطع سنگین، احداث واحد فولادسازی ریخته‌گری و تولید شمشال و تختال فولادی و همچنین احداث واحدهای جدید آهن اسنفجی برای تکمیل ظرفیت از برنامه‌های توسعه این شرکت است که در نهایت ما را در رسیدن به هدف‌نهایی سه میلیون تن تولید کمک می‌کند.

اشتغال مستقیم ۵۱۰ نفر در شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس

مدیرعامل شرکت صبافولاد خلیج فارس همچنین به نیروی انسانی شاغل در این شرکت اشاره کرد و گفت: در مجموع ۵۱۰ نفر نیروی مستقیم و ۳۰۰ نیروی پیمانکاری در این شرکت مشغول به کار هستند.

وی گفت: یکی از مزیت‌های این شرکت فولادی داشتن نیروی انسانی جوان، زبده و ب اانگیزه است که به طور حتم ما را در رسیدن به ظرفیت اسمی و همچنین توسعه و اهداف تعیین شده کمک می‌کند.

دشتیانه یادآورشد: شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس فعالیت خود را طبق ماده ۲ اساسنامه برای احداث یک کارخانه فولادسازی به‏ ظرفیت نهایی ۴/۵ میلیون تن آهن اسفنجی و ۴/۵ میلیون تن بیلت و اسلب در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در ۲۰ کیلومتری غرب بندرعباس واقع در هرمزگان متمرکز کرده است.

وی گفت: با اجرا ی کامل طرح و بهره‌برداری از مجتمع عظیم صبا فولاد خلیج‌فارس به عنوان یک طرح ملی امکان جذب بیش از ۱۰ هزار نفر نیروی انسانی در منطقه استان هرمزگان به‌صورت مستقیم از نیروهای بومی استان و استان‌های هم‏جوار فراهم خواهدشد که این ایجاد اشتغال تاثیر قابل اهمیت در اقتصاد استان و یک بخش مهم بازدارنده از بزهکاری اجتماعی در استان را فراهم می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر 5398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =