کد خبر 5434
۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

صدور کارت صنعت گری برای ۷۲ زندانی خراسان جنوبی

صدور کارت صنعت گری برای ۷۲ زندانی خراسان جنوبی

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی گفت: ۷۲ کارت صنعتگری برای زندانیان استان صادر شد.

به گزارش آهن نیوز؛ علی عبدی، مدیر کل زندان های خراسان جنوبی امروز در جلسه هیئت اجرایی بنیاد تعاون خراسان جنوبی با تاکید بر تلاش های بی وقفه در حوزه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان اظهار داشت: خوشبختانه با تلاشی که در این حوزه صورت گرفته شاهد افزایش ۲۲ درصدی اشتغال و افزایش ۱۰ درصدی حرفه آموزی در زندان های استان هستیم.

وی با بیان این که انعقاد تفاهم نامه های آموزشی با ادارت مرتبط صورت گرفته است افزود: همچنین ۲۰۴ دوره مهارت آموزی با بهره مندی ۳هزار و ۱۵۹ زندانی در استان برگزار شد.

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی با اشاره به صدور کارت صنعتگری برای ۷۲ زندانی در استان گفت: کارگاه حوله بافی در اندرزگاه زنان، کارگاه ریسندگی در بازداشتگاه عمومی، کارگاه قالی باقی و کارگاه رشته بری راه اندازی شده که از دیگر اقدامات در حوزه اشتغال زندانیان در استان بوده است. 

عبدی از کسب رتبه برتر در حوزه اشتغال زندان های استان در کشور خبر داد و افزود: در این رتبه بندی رشد ۵۳ درصدی اشتغال، جذب ۵۰ درصدی تسهیلات کارآفرینی برای زندانیان، رشد ۳۵ درصدی دستمزد پرداختی و پوشش ۳۶ درصدی اشتغال نسبت به جامعه هدف مؤثر بوده است.

وی بیان این که در حوزه بنیاد تعاون زندانیان استان در سه ماهه امسال کارهای خوبی در بحث توسعه اشتغال زندانیان اعم از کارگاهی،نشسته و اعزام بکار انجام شده است، بیان داشت: همه کارگاه‌ها اشتغال زندان‌ها و اشتغال زندانیان توسط بیناد تعاون زندانیان انجام می شود.

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی اضافه کرد: بزرگترین پروژه حوزه اشتغال، ساخت واحداث جایگاه دومنظوره سوخت مجتمع خدمات بین راهی حامی است.

عبدی ادامه داد: این پروژه هم اکنون در مجاروت زندان مرکزی شروع بکار کرده که نگاه ویژه مسئولان استانی را می طلبد.

وی با اشاره به این که با راه اندازی این مجتمع بین راهی در فاز اولیه ۱۵۰ زندانی صاحب شغل می شوند عنوان کرد: راه اندازی فروشگاه دو منظوره در محل کارگاه های زندان بیرجند، افتتاح غرفه صنایع دستی زندانیان در محل سرای امینی شهرستان بیرجند بخشی از کارهای توسعه انجام شده است. 

مدیر کل زندان های خراسان جنوبی گفت: مجموع پرورش شتر مرغ بنیاد تعاون زندانیان در مجاورت زندان بیرجند که امسال با ساخت مهد ۳ طرح توسعه را با متراژ ۹۰۰ مترمربع گردشگاه و ۴۰۰ مترمربع مسقف  شروع که هم اکنون در حال تجهیز است که ظرفیت این مهد پرورش شتر مرغ، ۵۰۰ قطعه جوجه شترمرغ خواهدبود.

عبدی افزود: هم اکنون ۴۳۰ زندانی در کارگاه های بیرون از زندان مشغول به کار  هستند که نگاه ویژه دستگاه قضایی، دادستانی مرکز استان این تعداد هم اکنون هم دوران محکومیت خود را سپری می کنند و هم برای خانواده های خودشان ماهانه درآمدی پایدار دارند.

وی تصریح کرد: امروز باید نگاه به زندانی به ویژه خانواده زندانیان تغییر کند، فردی مرتکب خطا شده و برابر قانون محکومیت خود را سپری می کند اما نباید خانواده وی به جای او مجازات اجتماعی شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 5434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =