کد خبر 5454
۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

تاکید مخبر بر تسریع توافقات میان تهران- مسکو

تاکید مخبر بر تسریع توافقات میان تهران- مسکو

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری عصر امروز در دیدار «ایگور لویتین» دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه از تعمیق و گسترش روابط فی مابین و سفرهای اخیر هیات‌های دو کشور، ابراز خرسندی کرد.

به گزارش آهن نیوز؛ معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: مذاکرات انجام شده در سفر رئیس بانک مرکزی روسیه به ایران برای شرکت در پنجاه و یکمین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی و همچنین سفر وزیر راه و شهرسازی به روسیه راهگشا بوده و گام‌های مثبتی جهت رفع موانع بانکی و توسعه خطوط ترانزیتی برداشته شده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر ضرورت پیگیری و اجرای هر چه سریعتر توافقات بین تهران- مسکو افزود: باید با دستورات و پیگیری‌های مجدانه مشکلات موجود در زمینه احداث نیروگاه‌ها، اجرای تفاهم‌نامه همکاری مشترک انرژی و توسعه میادین نفتی برداشته شده و در اجرای طرح‌های مشترک و قراردادهای فی مابین تسریع شود.

او همچنین ضرورت توسعه همکاری های ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف بویژه صنعتی، انرژی، تجاری و علمی را خاطرنشان ساخت و گفت: برای استفاده از همه ظرفیت‌های حمل و نقلی و ترانزیتی باید تلاش کنیم بنادر خود را توسعه داده و حمل و نقل ترکیبی و چند وجهی را در دستور کار خود قرار دهیم که در این راستا تسریع در تاسیس یک شرکت مشترک کشتیرانی و نیز توسعه همکاری در بخش هوایی ضرورت دارد.

مخبر با اشاره به اهمیت کریدور شمال-جنوب، تصریح کرد: شرکت‌های روسی از فرصت سرمایه‌گذاری در سواحل مکران و اجرای پروژه‌های زیرساختی بندری و مراکز لجستیکی در کریدور شمال جنوب استفاده کنند که با توجه به استقبال و پیگیری برخی از کشورهای همسایه و کشورهای فرامنطقه‌ای سرعت تصمیم‌گیری اهمیت اساسی دارد.

ایگور لویتین، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه نیز در این دیدار با قدردانی و ابراز خرسندی از پیشرفت اجرای طرح‌ها و قراردادهای بین تهران و مسکو تاکید کرد: دولت روسیه تمام تلاش خود را برای رفع موانع و اجرای هر چه سریعتر توافقات دو کشور به کار گرفته است.

او تصریح کرد: تعمیق و توسعه همکاری‌ها در دو سال گذشته نشانگر اراده و نزدیکی دو دولت-ملت است و مصمم هستیم تفاهم‌نامه‌ها و موافقتنامه‌های ترانزیتی، انرژی، پزشکی و علمی به صورت کامل نهایی و عملیاتی شود.

گفتنی است این دیدار ششمین ملاقات دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه با مخبر در ۹ ماه گذشته بود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام/

کد خبر 5454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =