کد خبر 5484
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

نیشابور ۱۸ نوع ماده معدنی دارد

نیشابور ۱۸ نوع ماده معدنی دارد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور گفت: نیشابور دارای ۱۸ نوع ماده معدنی شامل آهن، طلا، پوکه معدنی، نمک، سنگ‌های آهکی و سنگ‌های تزئینی همچنین خاک‌های صنعتی گچ، سنگ، لاشه‌کرومیت، سلیس، شن، ماسه،سرب و روی است.

به گزارش آهن نیوز؛ حسین سراج با بیان اینکه نیشابور صاحب ۶۴ معدن فعال دارای پروانه بهره‌برداری به مساحت ۴۰۰ کیلومترمربع است اظهار کرد: ذخیره این معادن بالغ بر ۸۹ میلیون تن و ظرفیت استخراج سالیانه ۳ میلیون و ۱۷۶هزار تن است که برای ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۳ زنجیره فرآوری سنگ‌های معدنی از معدن تا کارخانه در نیشابور ایجاد شده است. همچنین در تولید کنسانتره آهن با راه‌اندازی یک معدن تعطیل در زمینه سنگ آهن، تبدیل آن به کنسانتره و تحویل آن به شرکت‌های فولادی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان فراهم شده است که سالیانه این معدن سنگ آهن را به صورت کاملا خام به کشورهای همسایه صادر می‌کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور خاطرنشان کرد: در زمینه تولید مس و مفتول مس با افتتاح کارخانه فرآوری مس در جنداب فرصت خوبی برای فرآوری این ماده و تبدیل آن به مفتول مس در شهرک صنعتی خیام ایجاد شده، البته فرآوری سلیس و کروم فرصت‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاری فراهم آورده است.

کاهش فروش ماده معدنی با رکود بازار ساخت‌ و ساز

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور با اشاره به اینکه رکود بازار ساخت و ساز سبب کاهش فروش ماده معدنی شده است، افزود: نبود ذخیره معدنی مناسب برای حفظ کیفیت ماده معدنی در برخی معادن، همینطور بالا بودن هزینه‌های استخراج سبب تعطیلی برخی معادن شده است.

وی در ادامه توضیحاتش تصریح کرد: نبود واحدهای تولیدی فرآوری مناسب، مزاحمت و جلوگیری برخی از اهالی محلی در جلوگیری از اکتشاف و بهره‌برداری سبب تعطیلی برخی از معادن شده است.

سراج اضافه کرد: نداشتن توان مالی برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات در معادن و نیز نداشتن توانایی در تهیه وثیقه برای دریافت تسهیلات از دیگر عوامل بسته شدن معادن است‌.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر 5484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =