کد خبر 550
۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان:

چالش‌های سرمایه‌گذاری در بخش فولاد

چالش‌های سرمایه‌گذاری در بخش فولاد

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت صنایع فولادی، سرمایه در گردش موجود در اختیار شرکت‌ها است اما در شرایط کنونی اصلی‌ترین چالش سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد، تامین سرمایه برای ایجاد و بهبود زیرساخت‌های لازم در بخش‌های زیربنایی است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، با توجه به اینکه تامین مواد اولیه، یکی از مسائل مهم در فعالیت و توسعه هر واحد صنعتی و تولیدی در صنعت فولاد به شمار می‌رود، شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان از تاریخ هشتم دی ماه سال ۱۴۰۰، با هدف و ماموریت ارائه خدمات اکتشاف، استخراج، فرآوری، بهره‌برداری و بازرگانی در حوزه صنعت و معدن کشور، با اولویت تامین نیازهای گروه فولاد خوزستان تاسیس شده است. این شرکت همچون سایر شرکت‌های فولادی به تامین به موقع مواد اولیه، عدم توازن عرضه و تقاضا در کشور و همچنین با در نظر گرفتن این موضوع که متاسفانه تاکنون در حوزه اکتشاف، اقدامات اثربخشی انجام نگرفته است، از زمان تاسیس خود تاکنون توانسته است بازوی کمکی شرکت فولاد خوزستان باشد و تا حدودی دغدغه تامین کنسانتره این شرکت را نیز برطرف کند.

وحید سیدعلی، مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در رابطه با چالش‌های سرمایه‌گذاری در بخش فولاد گفت: صنعت فولاد در زمره صنایع پر هزینه و سرمایه‌بر است که در چرخه تولید نیازمند منابع مالی قابل توجه و کافی است. بر این اساس، به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت صنایع فولادی، سرمایه در گردش موجود در اختیار شرکت‌ها است اما در شرایط کنونی اصلی‌ترین چالش سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد، تامین سرمایه برای ایجاد و بهبود زیرساخت‌های لازم در بخش‌های زیربنایی، خطوط راه‌آهن و حمل و نقل ریلی و زمینی است که البته لازم به ذکر است که وجود تحریم‌ها و عدم تمایل شرکت‌های خارجی برای تامین سرمایه مورد نیاز، کار را مشکل‌تر کرده است.

 شرکت فولاد خوزستان در مدت زمان فعالیت خود، علاوه بر بررسی بیش از ۳۰ محدوده معــدنی در سطح کشور، تکنولوژی‌های نوین جهانی نظیر روشی که بر پایه تبدیل هماتیت به مگنتیت است را در دستور کار خود قرار داده است. همچنین استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای افزایش عرضه و ثبات قیمت در بازار باشد.

 مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در رابطه با استراتژی کوتاه‌مدت این شرکت گفت: تملک پتانسیل‌های معدنی برای تامین مواد اولیه مقرون به صرفه و پایدار مورد نیاز شرکت فولاد خوزستان بود. بر این اساس الگوریتم خریدی مصوب شد که طی آن هر پتانسیل معدنی با در نظر گرفتن همه شرایط، در صورت عبور از این الگوریتم به مالکیت شرکت توسعه معادن در می‌آید. در حال حاضر، دو محدوده برای تملک در مراحل راست‌آزمایی قرار گرفته و در صورت تایید تا پایان سال جاری، بهره‌برداری از آن شروع خواهد شد، همچنین چند محدوده دیگر نیز در حال طی روند الگوریتم هستند.

علاوه بر این که رسالت اصلی شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان، تامین پایدار کل مواد اولیه مورد نیاز شرکت فــولاد خوزستــان است، فعالیت‌های خود را همسو با سایر فعالیت‌های مشابه در بازارهای ایران و جهان گسترش داده و نقش مهمی را در اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

سید علی در رابطه با راهکار شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان برای خروج از رکود بازار بیان کرد: ایجاد ثبات، شاید اولین و مهم‌ترین مسئله برای خروج از رکود در بازار باشد. تا هنگامی که بازار به ثبات لازم دست پیدا نکند، سرمایه‌گذاری در آن دارای ریسک بالایی است و سرمایه در گردش به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. اجرای سیاست‌هایی که به ثبات قیمت در بازار کمک کند نیز تاثیر مستقیمی در خروج بازار از رکود خواهد داشت.
پایان پیام/ ف

کد خبر 550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =