کد خبر 5502
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷

واردات فولادی‌ها به ۳۵۰ هزار تن هم نمی‌رسد

واردات فولادی‌ها به ۳۵۰ هزار تن هم نمی‌رسد

در اردیبهشت ماه امسال، واردات آهن اسفنجی به مقدار ناچیز معادل ۲۰۰ تن رسیده است؛ واردات سایر اقلام فولادی نیز مجموعا به ۳۵۰ هزار تن هم نمی‌رسد.

به گزارش آهن نیوز؛ بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا قرار گرفت، طی دو ماه نخست سال جاری میزان واردات مجموع مقاطع طویل ۳.۳ درصد بیشتر شده اما واردات شمش آهن اسفنجی که سال‌هاست صفر بوده و شمش فولاد که سال گذشته تقریبا صفر بوده، در اردیبهشت ماه امسال هر یک به ۲۰۰ تن رسیده است.

واردات مقاطع تخت و محصولات فولادی نیز به‌ ترتیب ۲۱.۴ درصد و ۱۹.۹ درصد نسبت به واردات در دو ماهه ۱۴۰۱، بیشتر شده است.

بیشترین میزان واردات فولادی در  مدت مذکور سال جاری مختص محصولات فولادی معادل ۱۶۵ هزار تن (۱۰۷ هزار تن واردات در اردیبهشت ماه) است که نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته معادل ۱۳۸ هزار تن، ۱۹.۹ درصد افزایش یافته است.

میزان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در مجموع فروردین و اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۴ درصد بیشتر شده و از ۱۲۶ هزار تن در مجموع واردات طی دو ماهه سال گذشته به ۱۵۳ هزار تن در مدت مشابه امسال رسیده است.   ۹۹ هزار تن از مقاطع تخت وارداتی در مجموع دو ماهه امسال متعلق به اردیبهشت ماه است.

مجموع مقاطع طویل فولادی وارد شده ظرف دو ماه نخست امسال نیز نسبت به همین مدت در سال گذشته ۳.۳ درصد رشد داشته و از ۱۲ هزار تن به ۱۲ هزار و ۴۰۰ تن رسیده است.

طبق آمار، در واردات شمش فولادی نیز امسال به ۲۰۰ تن رسیده است. همچنین واردات آهن اسفنجی هم در اردیبهشت ماه امسال ۲۰۰ تن شده است.  

انتهای پیام/

کد خبر 5502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =