کد خبر 5508
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

کاهش ۱۰/۶ درصدی نرخ پایه آهن اسفنجی

کاهش ۱۰/۶ درصدی نرخ پایه آهن اسفنجی

طبق اطلاعیه بورس کالا امروز یک میلیون و ۸۹۶ هزار و ۳۲۷ تن محصول شامل ۱۱۳ هزار و ۹۲۷ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۶۴۴ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۳۷ هزار و ۶۰۰ تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه می‌شود. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۱۷ تیر ۱۴۰۲ قرار است یک میلیون و ۸۹۶ هزار و ۳۲۷ تن محصول شامل ۱۱۳ هزار و ۹۲۷ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۶۴۴ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۳۷ هزار و ۶۰۰ تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود. 

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی و انواع ورق سرد خودرو و سرد لوازم خانگی است که ۱۶/۹ درصد افزایش حجم نسبت به هفته قبل دارد.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز با ۳۹/۷ درصد کاهش به حجم هزار و ۱۲ تن و نرخ پایه ۳۲ هزار و ۹۷ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده که نرخ پایه آن ۱۱/۶ درصد افزایش نسبت به هفته قبل دارد. طبق اطلاعیه امروز، فقط سه نوع تیرآهن ۲۲، ۲۴ و ۲۷ توسط ذوب آهن اصفهان شده که نرخ پایه تیرآهن بال پهن ۲۴ به مبلغ ۵۰ هزار تومان است. گفتنی است نوع تسویه آن هم به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز شامل ۸ هزار و ۵۸۰ تن سبد میلگرد ساده صنعتی، ۵۰۰ تن میلگرد آلیاژی و ۴ هزار و ۶۶۰ تن میلگرد کلاف است که سبد میلگرد ساده صنعتی ۰/۲ درصد کاهش و میلگرد کلاف و آلیاژی نیز ۱ درصد افزایش قیمت نسبت به هفته قبل دارند.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با ۵۲/۳ درصد افزایش حجم به مقدار ۹۵ هزار و ۵۰ تن با نرخ پایه ۲۲ هزار و ۴۱۲ تومان عرضه شده که قیمت افزایش ۷/۵ درصدی نسبت به هفته قبل دارد.

امروز همچنین ورق سرد خودرو با نرخ پایه ۳۱ هزار و ۹۸۲ تومان و ورق سرد لوازم خانگی با قیمت ۳۱ هزار و ۵۵۰ تومان در لیست عرضه موجود است.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز با کاهش ۱۰/۶ درصدی حجم عرضه، میزبان ۱۳۷ هزار و ۶۰۰ تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۱۶۷ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده است که نسبت به هفته قبل ۰/۴ درصد کاهش قیمت داشته است.

در تالار صنعتی و حراج باز هم یک میلیون و ۶۴۴ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه بندی، کنسانتره سنگ  آهن و گندله سنگ آهن موجود است که ۸۶/۱ درصد افزایش حجم نسبت به هفته قبل داشته اما تغییر قیمت محسوسی ندارد.

تصویر زیر جزئیات عرضه‌های امروز به همراه نوسان قیمت و حجم را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

کاهش ۱۰/۶ درصدی نرخ پایه آهن اسفنجی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =