کد خبر 5515
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

مجمع عمومی "ومعادن" برگزار شد/ افزایش ۴۲ درصدی سرمایه گذاری شرکت

مجمع عمومی "ومعادن" برگزار شد/ افزایش ۴۲ درصدی سرمایه گذاری شرکت

هم‌اکنون مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با دستور کار قرائت گزارش هیئت مدیره و بررسی گزارش صورت مالی شرکت منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، با حضور بیش از ۸۷.۶ درصد سهام‌داران در سالن تلاش در حال برگزاری است.

به گزارش آهن نیوز؛ اردشیر سعدمحمدی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در این مجمع اظهار داشت: درآمد «ومعادن» در سال گذشته از ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، به ۲۰ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. سود خالص «ومعادن» در این سال، بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان بود. مجموع دارایی شرکت در این سال نیز ۴۲ درصد افزایش یافت.

او افزود: درآمد سه ماهه شرکت‌های زیرمجموعه «ومعادن» در سال جاری شامل معدنی و صنعتی گل‌گهر ۵۶ درصد، معدنی و صنعتی چادرملو ۷ درصد، سنگ آهن گهرزمین ۵ درصد، آهن و فولاد ارفع ۷۲ درصد و توسعه معدنی و صنعتی صبانور ۹۷ درصد افزایش یافته است.

به گفته سعد محمدی بر اساس چشم‌انداز ۱۴۰۶، «ومعادن» تا این سال سود بالغ بر یک میلیارد و ۸۰ میلیون دلاری به دست خواهد آورد.

وی ادامه داد: سهم «ومعادن» از تولید کنسانتره کشور ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، تولید گندله ۱۹ میلیون تن، تولید آهن اسفنجی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و تولید فولاد سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن در کشور است.

وی یادآور شد: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از شرکت‌های پیشروی کشور در میان شرکت‌های حاضر در زمینه طرح پیشران کشور است.


مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات خاطر نشان کرد: دو اقدام برجسته «ومعادن» در سال ۱۴۰۱ شامل قرارداد ۸۶ میلیون یورویی نیروگاه ۳۴۰ مگاواتی سمنان و اجرای ۷۰ هزار متر عملیات اکتشافی صبانور در این سال بوده است.
 
وی تصریح کرد: اکتشافات انجام شده در غرب کشور توسط صبانور، منجر به افزایش ۸۰ میلیون تنی ذخایر سنگ‌آهن با عیار ۰.۴۷ درصد در کشور شد.
  
سعد محمدی افزود: پروژه جانجا، یکی از پروژه‌های برجسته «ومعادن» است که در رابطه با معدن، پیمانکار عملیات معدنی معدن انتخاب و در سایت مستقر شده و تجهیز کارگاه با سرعت در حال انجام است؛ بخشی از ماشین‌آلات معدنی به کارگاه وارد شده و حتی فعالیت‌های جاده‌سازی و کارهایی که لازم است قبل از انجام عملیات معدنی انجام شود، در حال اجراست.

وی در پایان اظهار داشت: ۲۴۰ میلیون تن ذخیره اکتشافی مس با عیار ۰.۲۶ در جانجا برآورد شده که در نوع خود بی‌نظیر است. در خصوص  تامین زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه اعم از آب و برق نیز در حال انجام مطالعات مهندسی و اخذ مجوزهای قانونی بوده و عملیات اجرایی این دو پروژه بزرگ، در سال جاری آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 5515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =