کد خبر 5522
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

مدیر اندیشکده راهبری معادن ایران در گفتگو با آهن‌نیوز:

تعارض منافع جلوی توسعه معدن‌کاری را گرفته است/ میراثی که از دولت روحانی باقی ماند

تعارض منافع جلوی توسعه معدن‌کاری را گرفته است/ میراثی که از دولت روحانی باقی ماند

مهمترین اقدام دولت در چند سال اخیر، بحث تسهیل تامین ماشین آلات سنگین است؛ چراکه از سال ۹۷ به بعد  واردات ماشین آلات ممنوع شد و خیلی از معادن به مشکل برخوردند و نه تنها طرح های توسعه‌ای آنها زیر سوال رفت بلکه هنوز هم نتوانستند ماشین آلات خود را نوسازی کنند و برنامه‌های تولیدی آنها با مشکل مواجه شد.

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، همزمان با روز ملی معدن، سید ابراهیم رئیسی با حضور در جمع فعالان این حوزه بر حمایت از صنعت معدن از طریق به خوبی شنیدن مشکلات صنعتگران تأکید و گفت دولت باید احساس حل مشکلات را داشته باشد. البته رئیسی در  پایان این اظهاراتش از تصمیم جدی دولت برای رفع موانع خبرداد.

تأکید بر حل مشکلات از طرف رئیسی آن هم در شرایطی که دولت سیزدهم به نیمه عمر خود رسیده، منجر به شکل‌گیری این پرسش می‌شود که دولت سیزدهم در این دو سال چه اقدامی برای رفع مشکلات صنعت و به‌ویژه معادن انجام داده است؟

محمد حسین پیروی، مدیر اندیشکده راهبری معادن ایران در گفتگو با آهن‌نیوز درباره اقدام دولت سیزدهم برای رفع مشکلات صنعت و به ویژه معادن، اظهار داشت: مهمترین اقدام دولت در چند سال اخیر، بحث تسهیل تامین ماشین آلات سنگین است. چراکه از سال ۹۷ به بعد  واردات ماشین آلات ممنوع شد و خیلی از معادن به مشکل برخوردند و نه تنها طرح های توسعه‌ای آنها زیر سوال رفت بلکه هنوز هم نتوانستند ماشین آلات خود را نوسازی کنند و برنامه‌های تولیدی آنها با مشکل مواجه شد.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم بحث مربوط به تامین ماشین آلات به صورت جدی پیگیری شد و موضوع را تا حدی توانستند برطرف کنند در صورتی که ماشین آلات بزرگ مشکل واردات ندارند اما همچنان بحث واردات ماشین آلات کوچک و متوسط سخت است.

مدیر اندیشکده معدن در مورد مهمترین اقداماتی که باید در حوزه صنعت انجام گیرد، گفت: مهمترین مشکلی که در حوزه معدن وجود دارد بحث سازمان‌ها و نهادهایی است که به نحوی به حوزه معدن مربوط می‌شود. به دلیل اینکه بعضی اوقات تعارض منافع‌ها و نا هماهنگی‌هایی که وجود دارد جلوی توسعه و معدن‌کاری را می‌گیرند، برای همین باید با این نهادها مسائل را حل و فصل کنند تا بتوان در فضای خوب معدن را توسعه داد و مسائل را برطرف کرد.

انتهای پیام/   

کد خبر 5522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =