کد خبر 5524
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

جزئیات مکاتبه شورای آهن و فولاد با وزیر صمت جدید+نامه

جزئیات مکاتبه شورای آهن و فولاد با وزیر صمت جدید+نامه

شورای آهن و فولاد ایران طی نامه‌ای به وزیر جدید صمت ضمن اشاره به پیامدهای جبران‌ناپذیر افزایش دوبرابری نرخ گاز فولادسازان همچون از بین رفتن مزیت نسبی گاز برای تولید فولاد، خواستار بازنگری در این تصمیم شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان فولاد،  شورای آهن و فولاد ایران طی مکاتبه‌ای با عباس علی آبادی، وزیر جدید صمت، که رونوشت آن برای معاون اول رئیس جمهور هم ارسال شده است، ضمن اشاره به اینکه افزایش دوبرابری نرخ گاز فولادسازان آن هم در سال مهار تورم، پیامدهای جبران‌ناپذیری همچون از بین رفتن مزیت نسبی گاز برای تولید فولاد دارد، خواستار بازنگری در این تصمیم شده است.

در این مکاتبه که به امضای رؤسای تشکل‌های زنجیره فولاد از جمله انجمن سنگ آهن ایران، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و انجمن نوردکاران فولادی ایران رسیده است، از ۳۰ برابر شدن نرخ گاز صنعت فولاد طی ۴ سال گذشته انتقاد شده و از مسئولین سوال شده که بر چه مبنایی نرخ گاز واحدهای احیاء مستقیم، حدود ۶۰ درصد خوراک پتروشیمی تعیین شده است؟

شورای آهن و فولاد همچنین با بیان اینکه با اجرای این مصوبه بسیاری از شرکت‌های کوچک فولادسازی زیان ده و چه بسا در سال رشد تولید دچار بحران و تعطیلی خواهند شد، سوال کرده که چرا بر خلاف قانون بودجه، نرخ سوخت فلزات از سایر صنایع تفکیک شده است؟

جزئیات مکاتبه شورای آهن و فولاد با وزیر صمت جدید+نامه

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =