کد خبر 5526
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

چرخش قیمت در میلگرد ادامه دارد

چرخش قیمت در میلگرد ادامه دارد

امروز در بازار آزاد نرخ میلگرد بدون تغییر شروع شد و تعدادی شرکت هم کاهش بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی داشتند اما از میانه روز بر تعداد شرکت‌های که افزایش نرخ داشتند افزوده شده و برخی‌ها بین ۵۰ تا ۳۵۰ تومان بر قیمت خود افزودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار امروز در کانال ۵۰ هزار تومان باقی ماند و تغییر محسوسی نسبت به روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه نداشت. بازار آهن آلات هم هنوز بر پایه ترجیح دولت روی صادرات و سرکوب تقاضای داخل می‌چرخد.

در بازار بورس کالانیز امروز استقبال چندانی از محصولات فولادی خصوصا در بخش میلگرد و شمش وجود نداشت، بدین ترتیب که محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز به مقدار ۹۹۰ تن سبد میلگرد ساده صنعتی معامله شد که ۸۸/۴ درصد ریزش داشته و فقط ۲۲ تن تقاضا موجود بود و با حذف کامل میلگرد آلیاژی، فقط ۷۹۲ تن میلگرد کلاف با تقاضای تنها ۲۴ تن معامله شد که سبد میلگرد ساده صنعتی ۸/۳ درصد و میلگرد کلاف و آلیاژی نیز ۰/۶ درصد کاهش قیمت داشت. 

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز با حذف ۹۹/۶ درصد محصولات عرضه شده حجمی به مقدار ۳۰۰ تن با نرخ پایه ۱۹ هزار و ۴۲۰ تومان معامله شد که قیمت آن کاهش ۱۳/۳ درصدی نسبت به نرخ پایه دارد. برای این محصول هم فقط ۳۰۰ تن تقاضا در بازار موجود بود.

شایعاتی هست که آهن اسفنجی به ۱۱ هزار تومان، شمش ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و میلگرد تا ۲۰ هزار تومان پایه هر کیلو باید برسد. اعداد امروز فاصله زیادی با این هدف ندارد و سیاست انتظار بازار بهترین کمک به این هدف است.

آهن اسفنجی نیز امروز در بورس کالا میزبان ۱۳۷ هزار و ۶۰۰ تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۱۶۷ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که با استقبال ۱۸۲ هزار و ۶۰۰ تنی به فروش رفت.

امروز در بازار آزاد نرخ میلگرد بدون تغییر شروع شد و تعدادی شرکت هم کاهش بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی داشتند اما از میانه روز بر تعداد شرکت‌های که افزایش نرخ داشتند افزوده شده و برخی‌ها بین ۵۰ تا ۳۵۰ تومان بر قیمت خود افزودند.

میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه اصفهان ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه دارد که به شرح زیر است.

۱۴        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۴۹۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۴۹۰۰   تومان   
۲۲        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان        
۲۸        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان

برای بارگیری از انبار اصفهان هم نرخ این محصول در شرکت ذوب آهن  ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه داشت که در زیر ارائه شده است:

۱۲        ⬅️           ۳۰۵۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۸۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۸۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۸۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۶۲۰۰   تومان 
۳۲        ⬅️           ۲۵۸۰۰   تومان

انتهای پبام/ ف

کد خبر 5526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =