کد خبر 5535
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

رشد ۱۷۰ درصدی سود خالص ارفع در بهار امسال

رشد ۱۷۰ درصدی سود خالص ارفع در بهار امسال

شرکت آهن و فولاد ارفع در ۳ ماهه نخست سال جاری عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و یک بهار رویایی را رقم زده است.

به گزارش آهن نیوز؛ سود خالص شرکت آهن و فولاد ارفع در ۳ ماهه نخست امسال با جهش ۱۷۰ درصدی نسبت به فصل مشابه سال قبل به ۲۴۲۱ میلیارد تومان رسیده است.

تنها در عرض ۳ ماه ابتدایی امسال، ارفع موفق شده است به اندازه ۶۵ درصد کل سود خالص خود در ۱۴۰۱، برای سهامدارانش سود بسازد و سود خالص این شرکت در بهار امسال، بالغ بر ۲۰ درصد بیش از سود خالص آن در کل سال ۱۴۰۰ بوده است. ارفع در واقع در بهار امسال، بهترین ۳ ماهه خود از بدو تأسیس این شرکت تاکنون را تجربه کرده است. 

درآمدهای عملیاتی شرکت آهن و فولاد ارفع در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۱۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

این رشد درآمدهای عملیاتی بیش از هر چیز مرهون افزایش حجم فروش شمش فولادی این شرکت بوده که با رشد ۱۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به حدود ۲۳۵ هزار تن رسیده است.

کنترل هزینه تمام‌شده محصولات تولیدی در محدوده قابل قبول باعث شده تا سود ناخالص شرکت آهن و فولاد ارفع در ۳ ماهه نخست امسال با رشد خیره‌کننده ۲۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۳۶۳ میلیارد تومان برسد.

سود عملیاتی ارفع نیز با رشد ۱۶۷ درصدی نسبت به ۳ ماهه نخست سال قبل به ۲۴۱۸ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص شرکت آهن و فولاد ارفع در ۳ ماهه نخست امسال ۲۰۱.۸ تومان به ازای هر سهم بوده که حاکی از رشد ۱۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

حاشیه سود خالص ارفع که در ۳ ماهه نخست سال گذشته ۳۰ درصد بوده، در ۳ ماهه نخست امسال ۱۷.۳ واحدِ درصد افزایش یافته و به رقم خیره‌کننده ۴۷.۳ درصد رسیده است.

در مجموع سال ۱۴۰۱، حاشیه سود خالص ارفع ۲۷.۶ درصد بوده و ارفع در بهار امسال جهش حاشیه سود را به‌معنای واقعی کلمه تجربه کرده است.

ارفع که در دو سال اخیر درخشش خیره‌کننده‌ای در حوزه توسعه داشته و ظرفیت تولید واحدهای آهن اسفنجی و شمش فولادی خود را به ترتیب ۵۰ و ۲۵ درصد افزایش داده است، در ۳ ماهه نخست امسال در نتیجه اقدامات توسعه‌ای، کنترل هزینه‌ها، انجام عملیات تعمیرات و نگهداری در زمان مناسب، برنامه‌ریزی صحیح، مدیریت جهادی و تلاش خستگی‌ناپذیر کارکنان خود، عملکرد بسیار موفقی از خود برجای گذاشته است.

گزارش عملکرد ارفع در ۳ ماهه نخست امسال، نوید سال بسیار پرباری برای سهامداران این شرکت در سال جاری می‌دهد و قطعاً زنجیره فولاد ایران نیز از این عملکرد ارفع بهره‌مند خواهد شد.

گفتنی است ارفع در سال ۱۴۰۱ نیز بالاترین رشد سودآوری را در میان نمادهای فولادی بازار سهام ایران تجربه کرده بود و سود خالص این شرکت در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰، ۸۶ درصد افزایش یافته بود.

انتهای پیام/

کد خبر 5535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =