کد خبر 554
۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

وضعیت بازار جهانی فلزات اساسی

وضعیت بازار جهانی فلزات اساسی

قیمت سه ماهه مس در معاملات جمعه هفتم مردادماه، ۲.۶ درصد معادل ۱۹۷ دلار و ۵۰ سنت نسبت به روز معاملاتی قبل، افزایش و نسبت به هفته پیشین، ۷.۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن،را جمعه هفتم مردادماه، نسبت به آخرین معاملات انجام شده (پنج‌شنبه، ۶ مرداد ماه)، افت ۰.۳ درصدی معادل هشت دلار را تجربه کرد. به گونه‌ای که در روز پنج‌شنبه ۶ مرداد ماه، آلومینیوم دو هزار و ۴۵۸ دلار به ازای هر تن قیمت‌گذاری شد و قیمت آن دیروز به دو هزار و ۴۵۰ دلار به ازای هر تن رسید.

همچنین روز جمعه هفتم مرداد ماه ۱۴۰۱، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن نسبت به هفته قبل، با افت ۰.۴ درصدی معادل ۱۰ دلار، از دو هزار و ۴۶۰ دلار به ازای هر تن به دو هزار و ۴۵۰ دلار به ازای هر تن رسیده است.

موجودی آلومینیوم در انبارهای بورس فلزات لندن در روز جمعه هفتم مرداد ماه، با کاهش چهار هزار و ۳۰۰ تنی، از ۲۹۵ هزار و ۳۲۵ تن به ۲۹۱ هزار و ۲۵ تن رسیده است.
 

وضعیت بازار جهانی فلزات اساسی

قیمت مس نیز در روز جمعه هفتم مردادماه در معاملات بورس فلزات لندن نسبت به روز پنج‌شنبه ۶ مرداد ماه، ۱.۱ درصد معادل ۸۸ دلار نسبت به روز معاملاتی قبل از آن افزایش یافت و نسبت به هفته پیشین ۵.۸ درصد رشد را تجربه کرد و به هفت هزار و ۸۰۰ دلار رسید. قیمت مس در روز پنج‌شنبه ۶ مرداد ماه، هفت هزار و ۷۱۲ دلار بود.

قیمت سه ماهه مس در معاملات جمعه هفتم مرداد ماه، ۲.۶ درصد معادل ۱۹۷ دلار و ۵۰ سنت نسبت به روز معاملاتی قبل، افزایش و نسبت به هفته پیشین، ۷.۱ درصد رشد داشته است.

موجودی مس در انبارهای بورس فلزات لندن در روز جمعه هفتم مرداد ماه، با کاهش یک هزار و ۱۲۵ تنی، از ۱۳۱ هزار و ۷۰۰ تن به ۱۳۰ هزار و ۵۷۵ تن رسیده است.
 

وضعیت بازار جهانی فلزات اساسی

در بازار طلا نیز قیمت هر اونس طلا امروز با ۱۰ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۵۸ درصد افزایش به ۱۷۶۵ دلار و ۹۴ سنت رسید.

هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان در آمریکا بیشتر از حد انتظار در ماه ژوئن افزایش‌یافته و تورم ماهیانه به بالاترین رقم از ۲۰۰۵ رسیده‌است.

انتشار این خبر ارزش دلار را ۰.۳ درصد پایین آورد و باعث قدرت گرفتن طلا شد. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

برخی سرمایه‌گذاران طلا را به‌خاطر ایمن بودن سرمایه‌گذاری در آن خریداری می‌کنند، اما برخی دیگر تصور می‌کنند طلا و به‌طورکلی فلزات درحال‌حاضر ارزان‌ترین قیمت را برای خرید دارد.

قیمت نقره امروز با ۱.۶۶ درصد افزایش به ۲۰ دلارو ۲۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۹۱ درصد افزایش ۸۹۹ دلار و ۳۵ سنت معامله می‌شود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =