کد خبر 557
۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

تقسیط بدهی گازی برای صنایع فولادی

تقسیط بدهی گازی برای صنایع فولادی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: سازمان صمت موضوع بدهی معوق گازبهای صنایع بزرگ به‌ویژه فولاد را در کارگروه ستاد تسهیل مطرح و ترتیبی اتخاذ کنند تا بدهی آنان تقسیط و فرآیند تسهیل شود.

به گزارش آهن‌نیوز، جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: تعرفه گاز واحدهای صنایع تبدیلی با پروانه بهره‌برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت، ۵ برابر تعرفه واحدهای صنایع تبدیلی با پروانه بهره‌برداری از سازمان جهاد کشاورزی محاسبه می‌شود و این تفاوت موجب گلایه تولیدکنندگان است.

وی با بیان اینکه پذیرفته نیست که دو واحد مشابه باشد ولی یکی از واحدها باید پنج برابر قیمت دیگری هزینه گاز پرداخت کند، افزود: این تفاوت و تناقض موجب گلایه تولیدکنندگان استان و یک معضل اساسی است که باید برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

رازقی اظهار کرد: شرکت گاز استان باید بحث تعدیل اضافه دریافتی قبل از مصوبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ هیئت‌وزیران را در قبض‌های آتی صنایع اصلاح کند و به صنایع استان بازگرداند.

وی همچنین در خصوص گازبها، اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت موضوع بدهی معوق گاز بهای صنایع بزرگ به‌ویژه فولاد را در کارگروه ستاد تسهیل مطرح کرده و ترتیبی اتخاذ کنند تا بدهی آنان تقسیط و فرآیند تسهیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =