کد خبر 5571
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

معدن زغال سنگ سنگرود همچنان تعطیل است

معدن زغال سنگ سنگرود همچنان تعطیل است

معدن زغال سنگ البرز غربی «سنگرود» واقع در ارتفاعات شهرستان رودبار استان گیلان بعد از حدود هشت سال تعطیلی، علارغم برگزاری مراسم بازگشایی، همچنان تعطیل است.

به گزارش آهن نیوز؛ یک منبع کارگری در معدن زغال سنگ البرز غربی گفت: بعد از هشت سال انتظار، علارغم اینکه این واحد معدنی در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ با حضور مسئولان استانی افتتاح شد، ، هنوز اقدامی برای شروع به کار این معدن نشده است.

او با بیان اینکه هشت سال از انحلال و تعطیلی معدن سنگرود می‌گذرد و بعد از این انحلال، ۴۰۰ کارگر با بیکاری و مواجه شدند، گفت: گروهی از این کارگران به مشاغل ساختمانی روی آوردند و بخشی دیگر مسافرکش شدند یا برای دستفروشی و کارگری فصلی، به استان‌های دیگر ازجمله رشت و قزوین مهاجرت کردند.

این کارگر با بیان اینکه اهالی منطقه عمارلو منتظر بازگشایی و شروع به کار این واحد معدنی هستند، در پایان گفتند: برای مردم بخش عمارلو که هیچ کارخانه صنعتی و تولیدی به جز همین واحد زغال سنگ ندارند، بازگشایی این معدن می‌تواند نور امیدی باشد؛ امید به اینکه به نان‌آوران کنار خانواده بمانند و مجبور نشوند برای لقمه‌ای نان دست به مهاجرت بزنند.

وی ضمن تشکر از استاندار، فرماندار و نماینده شهرستان رودبار در مجلس، بابتِ پیگیریِ موضوعِ تعطیلیِ معدن، از مسئولان خواستند تا هر چه سریع‌تر معدن بازگشایی شود تا هم کارگران به کار خود برگردند و هم طولانی شدنِ دوره‌ی بیکاری برای کارگرانی که سال‌ها در اعماق زمین برای آبادانی کشور از جان مایه گذاشته اند، مشکلاتی ایجاد نکند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر 5571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =