کد خبر 5586
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

در کنفرانس جهانی دینامیک فولاد چه گذشت؟

در کنفرانس جهانی دینامیک فولاد چه گذشت؟

در کنفرانس دینامیک فولاد نیویورک، کوین دمپسی، رئیس و مدیر اجرایی مؤسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI) به Fastmarkets گفت: «من فکر نمی‌کنم که ما مشتریان زیادی داشته باشیم که بخواهند هزینه زیادی بپردازند. آنها خواهان یک قیمت رقابتی و یک محصول کم کربن هستند. بازار متوجه این موضوع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ نمایندگانی از سراسر صنعت فولاد در کنفرانس دینامیک فولاد نیویورک گرد هم آمدند. انجمن فناوری آهن و فولاد در سال ۲۰۲۳ و انجمن جهانی دینامیک فولاد، در این کنفرانس به شدت بر مسیر صنعت به سمت کربن‌زدایی تمرکز داشتند.

حق بیمه فولاد سبز هنوز نرسیده است

به گفته شرکت کنندگان، آنچه واقع بینانه‌تر است، گذر از هر گونه هزینه اضافی ناشی از تولید فولاد سبز با استفاده از روش‌های آشنا مانند هزینه‌های اضافی یا افزودن است.

کوین دمپسی، رئیس و مدیر اجرایی مؤسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI) به Fastmarkets گفت: «من فکر نمی‌کنم که ما مشتریان زیادی داشته باشیم که بخواهند هزینه زیادی بپردازند. آنها خواهان یک قیمت رقابتی و یک محصول کم کربن هستند. بازار متوجه این موضوع خواهد شد.

دمپسی اضافه کرد که اگر امتیازی وجود داشته باشد، «این به شرکت‌های فردی بستگی دارد که با مشتریان منفرد مذاکره می‌کنند. ما فقط محصولات مختلف را بیشتر و بیشتر در دسترس خواهیم داشت و بسیاری از محصولات با برند شرکت‌های منفرد خواهند بود.

تیمنا تانرز، مدیر عامل و تحلیلگر ارشد وولف ریسرچ، گفت: «ما با بسیاری از خریداران فولاد صحبت می‌کنیم و من هنوز کسی را پیدا نکرده‌ام که بگوید مشتریان آن‌ها مایل به پرداخت حق بیمه فولاد سبز هستند.

وقتی از کارخانه‌ها می‌پرسید که چه کسی پول می‌پردازد، به طور انتخابی پاسخ‌هایی مانند «اپل»، «صنعت خودرو» دریافت می‌کنید، اما این سهم بزرگی از بازار نیست. بنابراین، مگر اینکه کسی مجبور به انجام این کار شود، سوال سختی خواهد بود.

فولادسازی به حمایت از کربن نیاز دارد

رهبران صنعت به حاضران گفتند که یکی از بزرگترین تهدیدها برای کربن‌زدایی رقابت ناشی از واردات فولاد خارجی ارزان و پرکربن است.

مدیران اجرایی بر نیاز قانون‌گذاران به بررسی تقویت توافقنامه تجاری USMCA برای محافظت در برابر انتقال فولاد "کثیف" تاکید کردند. برخی همچنین اعمال تعرفه کربن برای محافظت از صنعت فولاد سبز را پیشنهاد کردند، اگرچه آنها نسبت به استفاده از مکانیسم تنظیم مرز کربن اتحادیه اروپا (CBAM) به عنوان یک مدل هشدار دادند و به اشکالاتی اشاره کردند.

ماکسیمو ودویا، مدیرعامل ترنیوم موافقت کرد که حمل و نقل به آمریکای شمالی یک مشکل است، اما با اظهارات لورنکو گونکالوز، رئیس و مدیرعامل کلیولند کلیفز که مکزیک را «پایتخت حمل‌ونقل جهانی» می‌نامد، به شدت مخالف است.

من می‌دانم که ما مشکلاتی داریم، اما ایالات متحده نیز همین مشکلات و مشکلات بزرگتر از آن را دارد. برخی از محصولات فولادی را در ایالات متحده می‌بینید. برای مثال، محصولات لوله‌ای ساخته شده از فولاد را در نظر بگیرید. ودویا گفت: بیش از ۵۰ درصد از بازار فولاد کشور خارجی است که احتمالاً با فولاد چینی ساخته شده است.

نبرد استانداردها

در روز سه‌شنبه، ۲۷ ژوئن، نمایندگان شرکت‌های  Nucor و ArcelorMittal در مورد پیشنهادات رقابتی برای طبقه‌بندی فولادهای کم‌کربن مخالفت کردند.

استاندارد ResponsibleSteel (مسئولیت فولادی) که توسط ArcelorMittal پشتیبانی می‌شود، مسیرهای جداگانه‌ای برای کاهش شدت انتشار در کوره‌های بلند (BFs) و کوره‌های قوس الکتریکی (EAFs) ایجاد می‌کند. طبق معیار طبقه‌بندی پیشنهادی، فولاد تولید شده در یک BF می‌تواند کم کربن در نظر گرفته شود، حتی اگر شدت کربن آن از آستانه تعیین‌شده برای فولاد ساخته‌شده EAF فراتر رود.

به گفته نیکولا دیویدسون، معاون پایداری شرکت در ArcelorMittal، این جداسازی به منظور تشویق کربن‌زدایی همزمان هر دو مسیر فولادسازی است و در عین حال اذعان دارد که فولادسازی اولیه برای جایگزینی ضایعات آهنی باید به حیات خود ادامه دهد.

دیوید میراکل، مدیر پایداری شرکت Nucor، این معیار را "پوچ" خواند و پیشنهاد کرد که مقیاس لغزشی معادل سبزشویی است. Miracle یک معیار جایگزین را ترویج کرد که یک آستانه واحد را اعمال می‌کند که برای همه تولیدکنندگان اعمال می شود و به طور مشابه در طول زمان کاهش می‌یابد.

میراکل همچنین در مورد بحث ترویج فولادسازی اولیه پیش از کمبود احتمالی قراضه بحث کرد.

اگر کمبود قراضه یک خطر واقعی است، چرا همه میلیاردها دلار روی EAF در کشوری که قبلاً EAF سنگین است سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

دیویدسون این سوال را مطرح کرد که آیا پیشنهاد ارائه شده توسط Nucor مبتنی بر علم است یا خیر و تأکید کرد که استاندارد Responsible Steel بر اساس بودجه مشخصی از انتشار کربن است. او همچنین خاطرنشان کرد که یک متریک واحد به EAF ها اجازه می دهد تا نام کم کربن را حفظ کنند، حتی اگر انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را در طول زمان افزایش دهند.

ناامنی را از بین ببرید

موضوع کمبود و تخریب قراضه در ایالات متحده چندین‌بار در طول این رویداد سه روزه مطرح شد. Aashish Gupta، مدیر ارشد استراتژی در Primetals Technologies، تخمین زده است که محتوای آهنی با تغذیه متخلخل ۱٪ در هر دهه در آینده کاهش می یابد.

گونکالوز گفت: «قراضه چیزی نیست که روی زمین پیدا کنید. «هر بار که آب می‌شود، هر بار که ماشینی را خرد می‌کنیم، تنها کمی مس داری.! با گذشت زمان، آن ضایعات از بین رفته است. این مشکل دیگری است که باید حل شود.

او ادامه داد: «ما هنوز مقدار زیادی قراضه اصلی داریم که برای خودمان کنترل می کنیم. "من فکر می کنم هر شرکت، هر شرکت منفرد، باید راه حل های خود را ایجاد کند. در غیر این صورت، برخی ممکن است مال خود را نداشته باشند.

هیدروژن در خدمت کربن‌زدایی خواهد بود

چند تن از فعالان بازار گفتند که با این تخمین موافقند که تولید فولاد هیدروژنی در کمتر از ۶ سال آینده به واقعیت تبدیل خواهد شد، اگرچه برخی این سوال را مطرح کردند که آیا سرمایه‌گذاری کافی برای دستیابی به این هدف وجود دارد یا خیر.

بردلی دیوی، معاون اجرایی ArcelorMittal و رئیس بهینه‌سازی کسب‌وکار شرکت، گفت: الکترولیز در مقیاس بزرگ که آب را به سوخت هیدروژن و اکسیژن جدا می‌کند، کاملاً آماده نیست. اما این فناوری امروزه وجود دارد و چالش باقی مانده مقیاس پذیری آن است.

انتهای پیام/

کد خبر 5586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =