کد خبر 5588
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پروژه بزرگ فولاد سبز عمان کلید خورد

پروژه بزرگ فولاد سبز عمان کلید خورد

ولکان استیل شرکت متعلق به صنعتگر معروف هندی نوین جیندال، در حال مذاکره با شرکت‌های اعتباری صادراتی جهان برای جمع آوری ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه جهت تاسیسات جدید فولاد سبز خود در عمان است.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ ولکان استیل شرکت متعلق به صنعتگر معروف هندی نوین جیندال، در حال مذاکره با شرکت‌های اعتباری صادراتی جهان برای جمع آوری ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه جهت تاسیسات جدید فولاد سبز خود در عمان است.

انتظار می‌رود این کارخانه تا سال ۲۰۲۷ راه اندازی شود که ظرفیت تولید ۵ میلیون تن در سال خواهد بود. بخشی از آهن و فولاد متعلق به Jindal Shadeed خواهد بود که Vulcan Steel در سال ۲۰۲۰ آن را خریداری کرد.

سپس Vulcan Steel برای خرید این شرکت فولاد، ارزش شرکتی بالغ بر یک میلیارد دلار به Jindal Steel and Power (JSPL) پرداخت کرد. ولکان استیل اعلام کرد که شرکت‌های صادراتی به تامین مالی خرید کالاهای سرمایه‌ای برای کارخانه کمک می‌کند که عمدتاً از خارج عمان وارد می‌شود. به طور معمول، شرکتهای اعتباری صادرات، خرید خارجی از کشور خود را تامین مالی و سپس صادرات را گسترش می‌کنند.

 این شرکت قصد دارد در مجموع بیش از ۳ میلیارد دلار در پروژه‌ شهر بندری «دقم» عمان سرمایه‌گذاری کند. این پروژه با تمرکز بر بازارهای فولاد اروپا انجام شده است زیرا این قاره از مواد خام کم کربن برای دستیابی به اهداف کربن‌زدایی خود حمایت می‌کند.

در این گزارش آمده است که Vulcan Steel بر روی پتانسیل تقاضا برای فولاد سبز حساب ویژه باز می‌کند زیرا به عنوان یکی از راه حل‌های پیشرو برای شرکت‌های تولیدی در راستای کاهش انتشار کربن است. فولاد سبز خواصی مشابه فولاد معمولی دارد، اما بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود و از همین روی دارای حداقل تاثیر کربنی دارد.

این شرکت فولادی همچنین در حال سرمایه‌گذاری در یک واحد جذب کربن در تاسیسات آهن و فولاد  در «سوهار» است که انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۳ تکمیل شود. با ایجاد پروژه‌های جدید در سوهار بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴، مجموع سرمایه‌گذاری‌های ولکان در این منطقه از ۱.۵ میلیارد دلار فراتر می‌رود و با ایجاد ارزش و فرصت‌های شغلی در داخل کشور، خروج ارز به میزان ۵۰۰ میلیون دلار را کاهش می‌دهد.

با  سرمایه گذاری‌های راهبردی شرکت ولکان و گروه فولاد جیندال، صنعت فولاد عمان باعث رشد اقتصادی و رسیدن به اهداف پایداری این کشور می‌شود. این شرکت به مشارکت خود با سلطان نشین  عمان و چشم انداز خود برای آینده‌ای مرفه و متعهد به محیط زیست ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 5588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =