کد خبر 56
۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

آمار کشته‌های حادثه متروپل از 28 نفر گذشت

آمار کشته‌های حادثه متروپل از 28 نفر گذشت

پنج روز پس از حادثه ریزش ساختمان نیمه تمام متروپل تعداد جان‌باختگان این حادثه به 28 تن افزایش یافته است. تعداد مصدومان حادثه 48 نفر است که از این تعداد 45 نفر به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

به گزارش آهن نیوز، پنج روز پس از حادثه ریزش ساختمان نیمه تمام متروپل تعداد جان‌باختگان این حادثه به 28 تن افزایش یافته است. تعداد مصدومان حادثه 48 نفر است که از این تعداد 45 نفر به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

محمدی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه احتمال افزایش آمار جان‌باختگان این حادثه وجود دارد، گفت: از آنجا که احتمال می‌رود تعدادی از مفقودان در طبقات همکف و زیرزمین برج متروپل باشند تلاش می‌کنیم به طبقات پایین دسترسی پیدا کنیم.

وی ادامه داد: پیکر جان‌باختگان این حادثه پس از خارج‌سازی برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل می‌شوند. روند عملیات آواربرداری این حادثه دلخراش با تلاش همه دستگاه‌ها و بسیج همه نیروها و امکانات و تجهیزات با سرعت ادامه دارد.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: به دلیل ناپایدار بودن سازه احتمال ریزش باقی مانده سازه متروپل وجود دارد.

محمدباقر محمدی پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خطر ناپایداری سازه سبب کندی عملیات شده و این خطر برای ساختمان‌های همجوار هم وجود دارد. وی افزود: ناپایداری سازه گروه‌های امدادرسان و آواربرداری را مجاب کرده عملیات را با دقت و سرعت کمتر ادامه دهند تا حادثه‌ای دیگر رخ ندهد.

رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: تمام ساختمان‌های تا شعاع ۱۵۰ متر اعم از مسکونی و یا تجاری در پیرامون متروپل بیمه شده‌اند و چنانچه ساختمان‌های آنها دچار خسارت شده باشند از سوی بیمه هزینه‌های ناشی از آن پرداخت می‌شود.

جمعه شب در ششمین شب از حادثه متروپل حدود دویست نفر از مردم ماهشهر برای همدردی با جانباختگان حادثه متروپل آبادان گردهم آمدند. در تجمع میدان امام خمینی بندر ماهشهر مردم با سردادن شعارهایی علیه مقصرین و مسببین حادثه آبادان خواستار محاکمه آن‌ها شدند.

در آبادان هم چند صد تن از مردم با تجمع در محدوده چهارراه امیرکبیر تا سه‌راه شهید منتظری در سوگ همشهریان خود به عزاداری پرداختند. در اهواز هم حدود دویست نفر در عزای مردم آبادان در مقابل کتابخانه مرکزی شمع روشن کردند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 56

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =