کد خبر 5633
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

فقط ۲۲ درصد محصولات فولادی معامله شد

فقط ۲۲ درصد محصولات فولادی معامله شد

در تالار صنعتی بورس کالا معاملات محصولات فولادی با حذف ۷۸ درصد از حجم عرضه شده، فقط ۲۲ درصد محصولات، آن هم نه با تقاضای بالا بلکه فقط با میزان تقاضای ۸۹ هزار و ۶۲ تن مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ار مجموع ۴۸۰ هزار ۲۸۷ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم عرضه شده در تالار صنعتی بورس کالا با حذف ۷۸ درصد از محصولات فقط ۲۲ درصد محصولات، آن هم نه با تقاضای بالا بلکه فقط با میزان تقاضای ۸۹ هزار و ۶۲ تن مورد معامله قرار گرفت. این در حالی است که حجم عرضه‌های امروز در مقایسه با هفته گذشته افزایش چشمگیری به مقدار ۴۲/۷ درصد داشته و محصولات نیز در ثبات قیمتی به سر می‌برند.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با حذف ۶۴ درصد حجم عرضه شده به مقدار ۱۳ هزار و ۹۸۴ تن با میزان تقاضای ۳۳ هزار و ۱۲۰ تن مورد معامله قرار گرفت که نرخ پایه آن نیز با ۰/۳ درصد افزایش به مبلغ ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان ثبت شد.

همچنان استقبال از میلگرد در رینگ صنعتی نسبت به میزان عرضه ضعیف بوده و برای ۷۷ هزار و ۱۶۳ تن محصول معامله شده تقاضایی به میزان ۲۲۵ هزار و ۵۱۱ تن وجود داشت. میانگین موزون نرخ پایه این محصول با افزایش ۱ درصدی به مبلغ ۲۲ هزار و ۵۵۱ تومان یا حدود ۲۴ هزار و ۵۸۰ تومان به اضافه ارزش افزوده مورد معامله قرار گرفت.

ناودانی با ریزش ۸۵/۷ درصدی حجم عرضه شده به حجم هزار و ۱۷۵ تن فقط تقاضای ۳۰۰ تنی داشت و نرخ معامله آن ۲۴ هزار و ۱۶۹ تومان رقم خورد.

نبشی نیز با ۸۹۵ تن ثبت معامله ۳۱/۸ درصد از حجم اولیه آن افت کرد در حالی که تقاضای خوبی به میزان هزار و ۵۴۷ تن نیز برای آن ثبت شد. نرخ پایه معامله شده این محصول هم به قیمت ۲۲ هزار و ۳۲۳ تومان است.

ورق گرم موجود در لیست عرضه امروز ۴۵/۲ درصد افت حجم نسبت به عرضه داشته و به مقدار ۱۲ هزار تن و با نرخ پایه ۲۶ هزار و ۲۴ تومان در تابلوی معاملات مورد خرید و فروش قرار گرفت.

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد:

افزایش حجم چشمگیر عرضه مقاطع فولادی در تالار صنعتی امروز

فقط ۲۲ درصد محصولات فولادی معامله شد

انتهای خبر/ف

کد خبر 5633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =