کد خبر 5638
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

تداوم سقوط آزاد تقاضا در بازار آهن

تداوم سقوط آزاد تقاضا در بازار آهن

قیمت‌های بازار آهن در نبمه دوم تیرماه تقریبا در اکثر مقاطع فولادی روند کاهشی یا ثابتی را داشته‌اند. روند کاهشی نرخ ارز، نبود تقاضای واقعی، رکود ساخت و ساز در کشور و کم رونقی در بازار جهانی بی تاثیر بر این موضوع نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۴۹ هزار و ۷۳ تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۵۱ درصدی داشته است. قیمت‌های بازار آهن در نبمه دوم تیرماه تقریبا در اکثر مقاطع فولادی روند کاهشی یا ثابتی را داشته‌اند. البته که روند کاهشی نرخ ارز، نبود تقاضای واقعی برای محصولات در عین رکود ساخت و ساز در کشور و همچنین کم رونقی در بازار جهانی بی تاثیر بر این موضوع نیست.

قیمت ورق در ابتدای هفته ۵۰۰ تومان نسبت به هفته قبل کاهش داشته است. امروز نیز قیمت روز ورق آهنی در بسیاری از مبادی فروش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش داشت اما قیمت ورق سیاه اکسین تغییر نداشت. قیمت ورق رنگی گالوانیزه، ورق روغنی و سایر ورق‌های سرد در همه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

همچنین قیمت میلگرد و تیرآهن در یک سری از کارخانه‌ها ثابت بوده و در یک سری از کارخانه‌ها که کوچک‌تر بودند کاهشی بوده است.

در معاملات بورس کالا نیز قیمت میلگرد کاهشی بود طوری که در معاملات امروز همچنان استقبال از میلگرد در رینگ صنعتی نسبت به میزان عرضه ضعیف بوده و برای ۷۷ هزار و ۱۶۳ تن محصول معامله شده تقاضایی به میزان ۲۲۵ هزار و ۵۱۱ تن وجود داشت. میانگین موزون نرخ پایه این محصول با افزایش ۱ درصدی به مبلغ ۲۲ هزار و ۵۵۱ تومان یا حدود ۲۴ هزار و ۵۸۰ تومان به اضافه ارزش افزوده مورد معامله قرار گرفت.

امروز معاملات میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان تغییر قیمت خاصی نسبت به دیروز نداشت و با نرخ ثابت برای همه سایزها همراه بود.

میلگرد سایز ۱۴        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۶        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۸        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۰        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۲        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
میلگرد سایز ۳۲        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان

در طول ماه جاری تیرآهن ذوب‌آهن با توجه به ماهیت عرضه اعتباری، افزایش نرخ ناچیزی (۵۰۰ تا ۶۰۰ تومانی) در بورس کالا را داشته است اما در معاملات تیرآهن برای یک سری از عرضه‌ها تقاضایی وجود نداشت و برای سایر عرضه‌ها قیمت‌ها کاهشی بوده است. امروز نیز تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با حذف ۶۴ درصد حجم عرضه شده به مقدار ۱۳ هزار و ۹۸۴ تن با میزان تقاضای ۳۳ هزار و ۱۲۰ تن مورد معامله قرار گرفت که نرخ پایه آن نیز با ۰/۳ درصد افزایش به مبلغ ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان ثبت شد.

امروز در بازار آزاد نرخ تیرآهن شاخه‌ای ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان با  ۵ الی ۲۶۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته معامله شد که لیست قیمتی آن به شرح زیر است:

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۴۱۲۵۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۴۹۸۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۵۹۳۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۷۲۴۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۸۸۴۰۰۰۰    تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۱۰۳۴۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۱۲۶۴۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۱۵۲۰۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای
تیرآهن سایز ۱۴    ⬅️   ۳۸۲۰۰۰۰  تومان
تیرآهن سایز  ۱۶    ⬅️   ۴۶۸۰۰۰۰  تومان

در بخش کیلو فروشی این محصول نیز نرخ کارخانه‌ای تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان امروز بدون تغییر قیمت بود که به شرح زیر است:
تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۲۷۴۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۲۶۴۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۲۶۴۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۲۶۹۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۲۷۹۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۲۷۹۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۳۰۷۰۰   تومان

برای هفته آتی اگر تغییرات محسوسی در نرخ ارز و نرخ‌های جهانی رخ ندهد. انتظار بازار با ثبات یا کاهش ۱ الی ۵ درصدی را در قیمت‌ها خواهیم داشت.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =