کد خبر 5639
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

اواخر مرداد سهمیه سوخت به بعضی از خودروهای دولتی اختصاص نخواهد یافت

اواخر مرداد سهمیه سوخت به بعضی از خودروهای دولتی اختصاص نخواهد یافت

استاندار هرمزگان گفت: از اواخر مرداد سهمیه سوخت به بعضی از خودروهای دولتی اختصاص نخواهد یافت و برای سوخت خودروهای اورژانس و برخی شناورهای دستگاه‌های حاکمیتی هم تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش آهن نیوز؛ مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد: از شهریورماه همه‌ی کارت‌های آزاد جایگاه‌های بنزین جمع آوری می‌شود و اجازه نخواهیم داد تبعات این مشکلات گربان‌گیر مردم شود.

وی افزود: برای مشکل صف‌های طولانی جایگاه‌های بنزین شماری کارت آزاد در اختیار جایگاه داران قرار داده‌ایم، اما متاسفانه سوخت‌ها به دست مردم نمی‌رسد.

دوستی با اشاره به اینکه در سطح استان ۱۶۶جایگاه و بیش از هزار و ۳۰۰ نازل وجود دارد گفت: برای کنترل این جایگاه‌ها چهار هزارنفر را باید در کنار جایگاه‌ها قرار دهیم که این هزینه‌های زیادی به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه دوربین‌های پلاک خوان هم نواقصی داشته که درصدد رفع آن هستیم اظهارداشت: از اواخر مرداد سهمیه سوخت به بعضی از خودروهای دولتی اختصاص نخواهد یافت و برای سوخت خودروهای اورژانس و برخی شناورهای دستگاه‌های حاکمیتی هم تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه آسایش مردم خط قرمز ماست تصریح کرد: از زمانی که کارت‌های آزاد جمع آوری شده آمار خرابی پمپ‌ها افزایش یافته و تکلیف شده که به اندازه کافی در اختیار جایگاه‌ها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سهمیه جایگاه‌ها براساس میزان نازل‌ها اختصاص داده شده است گفت: در حوزه نظارتی هم خیرتمهیداتی اندیشیده شده است، اما برای ریشه کن شدن مشکل لایه‌ی امنیتی نیز باید به کمک حل این موضوع بیاید.

استاندار هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه جایگاه داران کارت‌های آزاد را برای استفاده خودروهای دستگاه‌های دولتی عنوان کرده اند، افزود: این موضوع صحت ندارد و هیچ دستگاه دولتی حق ندارد این کار را انجام دهد.

وی اظهارداشت: خودروهای دستگاه‌های دولتی سهمیه یارانه ندارند و فقط سهمیه سه هزار تومانی برای آنان در نظر گرفته شده است، سهم خودروهای دولتی‌ نسبت به استان کم است و تنها یک درصد را شامل می‌شود.

به گفته وی، در جلسه امشب با مدیر پخش فرآورده‌های نفتی این موضوع را بررسی کرده و در این مورد تصمیم گیری خواهد شد.

دوستی با بیان اینکه این بهانه‌ای برای پنهان شدن جایگاه داران است و متخلفان را شناسایی می‌کنیم، از اداره کل پست استان خواست با فراخوان و همکاری صداوسیما، کارت‌های سوخت باقی‌مانده در باجه‌های معطله را هر چه سریع‌تر توزیع کنند.

استاندار هرمزگان گفت: مصرف بنزین از ابتدای سال تاکنون در استان دو درصد کمتر از مصرف سال ۱۴۰۱ در کل کشور است، این در صورتی است که میزان بارنامه و حجم کالاهای ورودی، خروجی و ترانزیتی در استان افزایش یافته است.

دوستی عنوان کرد: در دوره‌ی محدودیت کارت سوخت برای مقابله با قاچاق، تقریبا ارزش سوخت بنزین صرفه جویی شده حدود ۴۰ میلیون لیتر، به ارزش هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

کد خبر 5639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =