کد خبر 5662
۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

ورداستیل گزارش می‌دهد؛

فرمول جدید فولادی برای خطوط لوله نفت که از نشت جلوگیری می‌کند

فرمول جدید فولادی برای خطوط لوله نفت که از نشت جلوگیری می‌کند

 یک فناوری جدید و نوآورانه از دانشگاه ملی علم و فناوری روسیه (NUST) به نظر می‌رسد نحوه تولید چنین لوله‌هایی را تغییر دهد. افزایش کارایی برای شرکت‌ها، نه تنها هزینه‌های عملیاتی و تعمیرات لازم، بلکه خطر برای محیط زیست را نیز کاهش می‌دهد.

به گزارش آهن‌نیوز؛ استخراج نفت محیط دشواری را برای مهندسان ایجاد می‌کند. لوله‌ها به طور مداوم در معرض خوردگی مخلوط روغن و نمک غلیظ قرار می‌گیرند، به این معنی که دوره‌های عملیاتی کوتاه می‌شود و احتمال وقوع حوادث افزایش می‌یابد. اینها می‌توانند به ویژه مشکل‌ساز باشند، زیرا مناطق اطراف در معرض سطوح خطرناک آلودگی در نتیجه نشت قرار می‌گیرند.

تعمیرات نیز آسان نیست. میادین نفتی اغلب دور از دسترس هستند و شرایط ممکن است خصمانه باشد. مناطق وحشی سیبری دارای شرایط آب و هوایی هستند که باعث می‌شود لوله‌ها نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم داشته باشند در حالی که به طور همزمان تحویل و نصب بخش‌های جایگزین را پیچیده می‌کنند.

 یک فناوری جدید و نوآورانه از دانشگاه ملی علم و فناوری روسیه (NUST) به نظر می‌رسد نحوه تولید چنین لوله‌هایی را تغییر دهد - افزایش کارایی برای شرکت‌ها و کاهش، نه تنها هزینه‌های عملیاتی و تعمیرات لازم، بلکه خطر برای محیط زیست را نیز کاهش می‌دهد.

 خطوط لوله ای که به میادین نفتی روسیه خدمات‌رسانی می‌کنند باید شرایط محیطی شدید را تحمل کنند.

 ساختن نمره

در مرکز این فناوری نوآورانه یک نوع فولاد جدید - Severcor قرار دارد. افزودن کروم، مس و نیکل در طول ساخت فولاد به این معنی است که ترکیب لوله ها را می توان با دقت تنظیم کرد و در نتیجه خاصیت ضد خوردگی آنها را افزایش داد. محققان امیدوارند که این می‌تواند «حداقل» چرخه عمر لوله‌ها را «دوبرابر» کند، که در شرایط خاص میادین نفتی می‌تواند به دو سال هم برسد.

الکساندر کومیساروف، یکی از توسعه دهندگان فولاد و همکار تحقیقاتی NUST، توضیح می دهد: «فناوری جدید باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی و سرما می شود. توسعه طرح‌های آلیاژی جدید (افزودن ناخالصی‌ها به ترکیب مواد برای بهبود خواص مواد پایه) و ارائه ترکیب ساختاری و فازی فولاد لازم برای تولید نورد و ورق فلز، وظیفه اصلی ما شده است. به گفته NUST، این گرید فولادی پیشرفته هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد و اثرات زیست محیطی تولید نفت را کاهش می دهد.

این فقط ویژگی های ذاتی فولاد نیست که عملکرد خط لوله را بهبود بخشیده است - نحوه شکل گیری فلز نیز بسیار مهم است.

این فقط ویژگی‌های ذاتی فولاد نیست که عملکرد خط لوله را بهبود بخشیده است - نحوه شکل‌دهی فلز نیز بسیار مهم است. فناوری جدید خط لوله از تکنیک های نورد فولادی دقیق استفاده می کند. کاری که این کار انجام می دهد دو برابر است، کاهش ضخامت و یکنواخت تر کردن آن ضخامت. این یکنواختی به این معنی است که لوله‌ها کمتر در برابر خوردگی و سرما حساس هستند - یک مشکل رایج در میادین نفتی یخ‌زده.

این پروژه همچنین چندین مفهوم فولادی دیگر را توسعه داده است که محققان آنها را "امیدبخش" توصیف می کنند. تیم NUST می‌گوید یک مجموعه از آزمایش‌های ذوب و ذوب "آزمایش‌های خوردگی را با رنگ‌های در حال گذراندن گذراندند". آزمایش‌های آزمایشی کامل برای این آلیاژ جدید اکنون در میدان‌های نفتی لوک اویل، گازپروم نفت و ایرکوتسک در غرب سیبری آغاز شده است.

Severstal، شرکتی که دانشگاه را مأمور تحقیق در مورد تولید لوله ها کرد، بر چشمگیر بودن دستاورد فنی NUST تأکید کرد. این شرکت گفت که این پروژه شامل سطوح بالایی از "خلوص فولاد و یکنواختی ساختاری" است که نشان دهنده "وظایف فنی تا حدی متناقض" است.

این موضوع باعث می‌شود که تیم تحقیقاتی قادر به ساخت و پیاده‌سازی این گرید جدید فولادی باشد و این امر می‌تواند به معنای نوآوری‌های تاثیرگذارتر برای تولید لوله‌های فولادی و نفت باشد، بسیار چشمگیرتر می‌شود.

منبع: ورد استیل

انتهای پیام/

کد خبر 5662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =