کد خبر 5665
۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

قاتلان مامور پلیس در فولاد شهر به دار مجازات آویخته شدند

قاتلان مامور پلیس در فولاد شهر به دار مجازات آویخته شدند

حکم اعدام قاتلان مامور نیروی انتظامی به جرم محاربه و افساد فی الارض ؛ صبح امروز در ملاء عام در فولاد شهر اصفهان اجرا شد.

به گزارش آهن نیوز؛ رئیس کل دادگستری استان اصفهان در تشریح جزئیات این پرونده گفت: حدود ساعت ۲ بامداد تاریخ ۲۷ آبان ماه سال ۱۴۰۰ خانواده‌ای از ساکنان منطقه مسکن مهر فولادشهر با کلانتری تماس گرفته و از ورود دو تن از اراذل و اوباش به منزلشان و ایجاد مزاحمت برای آنان خبر داده و از نیروی انتظامی درخواست کمک کرده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسداله  افزود: پس از حضور ماموران کلانتری برای انجام وظایف قانونی ؛ متهمان با ماموران پلیس درگیر شده و اقدام به خلع سلاح ماموران کرده و با تیراندازی به نیروهایی که برای پشتیبانی در محل حاضر شده بودند یکی از ماموران به نام شهید احسان نصیری را به شهادت رسانده و با قطع انگشت یک سرباز وظیفه او را مجروح کرده بودند.

بگفته رئیس کل دادگستری استان اصفهان پیش از انکه متهمان بتوانند از صحنه متواری شوند توسط نیروهای انتظامی دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری ادامه داد پس از تشکیل پرونده‌های جداگانه‌ای برای متهمان به دلیل اهمیت موضوع رسیدگی ویژه به این پرونده‌ها در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و پس از صدور حکم و تایید آن در دیوان عالی کشور سحرگاه روز ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ حکم اعدام متهمان این پرونده در همان منطقه از فولاد شهر در ملاء عام اجرا شد.

رییس دستگاه قضایی استان با اشاره به عناوین اتهامی این دو متهم تصریح کرد؛ در ابتدای امر سه پرونده قضایی با موضوعات محاربه، قتل عمد و نقص عضو، سایر جرایم ارتکابی (تهدید، قدرت نمایی با سلاح، سرقت سلاح از ماموران، اخلال در نظم عمومی و ...) برای آن‌ها تشکیل شد و پس از رسیدگی، متهمان به اعدام در ملاء عام (به خاطر محاربه و افساد فی الارض)، قصاص نفس (به خاطر مشارکت در شهادت مامور نیروی انتظامی) و حدود ۲۳ سال حبس (به خاطر سایر جرایم ارتکابی) محکوم شدند.

وی افزود: پس از تایید حکم در دیوان عالی کشور با توجه به اجرای مجازات اشد، حکم اعدام در ملاء عام به جرم محاربه و افساد فی الارض در منطقه مسکن مهر فولاد شهر اجرا شد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر 5665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =