کد خبر 5678
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

تثبیت نرخ پایه آهن اسفنجی در بورس کالا

تثبیت نرخ پایه آهن اسفنجی در بورس کالا

طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۴ تیر ۱۴۰۲ قرار است یک میلیون و ۹۷۰ هزار و ۸۳۹ تن محصول شامل ۱۲۲ هزار و ۳۹ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۳۵ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۴ تیر ۱۴۰۲ قرار است یک میلیون و ۹۷۰ هزار و ۸۳۹ تن محصول شامل ۱۲۲ هزار و ۳۹ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۳۵ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود. 

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی و انواع ورق سرد خودرو و سرد لوازم خانگی است که ۷/۱ درصد افزایش حجم نسبت به هفته قبل دارد.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز با با حدود دوبرابر افزایش حجم به مقدار ۲ هزار و ۹۴۴ تن و نرخ پایه ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده که نرخ پایه آن ۲۸ درصد کاهش نسبت به هفته قبل دارد. طبق اطلاعیه امروز، فقط سه نوع تیرآهن ۲۲، ۲۴ و ۳۰ توسط ذوب آهن اصفهان عرضه شده که نوع تسویه آن هم به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز شامل ۱۰ هزار و ۴۸۰ تن سبد میلگرد ساده صنعتی، ۱۰۰ تن میلگرد آلیاژی و ۴ هزار و ۶۶۰ تن میلگرد کلاف است که سبد میلگرد ساده صنعتی ۲/۷ درصد و میلگرد کلاف و آلیاژی نیز ۰/۷ درصد کاهش قیمت نسبت به هفته قبل دارند.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با ۰/۱ درصد کاهش حجم به مقدار ۹۴ هزار و ۹۳۰ تن با نرخ پایه ۲۲ هزار و ۲۵۰ تومان عرضه شده که قیمت آن افزایش ۰/۷ درصدی نسبت به هفته قبل دارد.

انواع سایزهای ناودانی با میانگین نرخ پایه ۲۴ هزار ۴۲۰ تومان به حجم ۷ هزار و ۸۲۵ تومان در تابلوی معاملات امروز خرید و فروش خواهد شد.

امروز همچنین ورق سرد خودرو با نرخ پایه ۳۱ هزار و ۵۶۶ تومان و ورق سرد لوازم خانگی با قیمت ۳۱ هزار و ۵۵۸ تومان در لیست عرضه موجود است.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز با کاهش ۱۰/۶ درصدی حجم عرضه، میزبان ۱۳۵ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۵۰۲ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده است که نسبت به هفته قبل ۰/۱ درصد کاهش قیمت داشته است.

در تالار صنعتی و حراج باز هم یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه بندی، سنگ آهن کلوخه؛ کنسانتره سنگ آهن و گندله سنگ آهن موجود است که ۴/۱ درصد افزایش حجم نسبت به هفته قبل دارد.

تصویر زیر جزئیات عرضه‌های امروز به همراه نوسان قیمت و حجم را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

تثبیت نرخ پایه آهن اسفنجی در بورس کالا

انتهای خبر/ف

کد خبر 5678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =