کد خبر 5690
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

عرضه و تقاضا در رقابت تنگاتنگ/ناودانی و سنگ آهن کلوخه حذف شد

عرضه و تقاضا در رقابت تنگاتنگ/ناودانی و سنگ آهن کلوخه حذف شد

در انتهای معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد با ریزش بیش از نیمی از محصولات معادل ۵۲/۷ درصد، حجمی به مقدار ۹۳۱ هزار و ۵۳۴ تن با میزان تقاضای ۹۳۲ هزار و ۳۹۸ تن مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۴ تیر ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون و ۹۷۰ هزار و ۸۳۹ تن محصول شامل ۱۲۲ هزار و ۳۹ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۳۵ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود اما در انتهای معاملات با ریزش بیش از نیمی از محصولات معادل ۵۲/۷ درصد، حجمی به مقدار ۹۳۱ هزار و ۵۳۴ تن با میزان تقاضای ۹۳۲ هزار و ۳۹۸ تن مورد معامله قرار گرفت.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی و انواع ورق سرد خودرو و سرد لوازم خانگی است که ۹۴/۶ درصد کاهش حجم نسبت به اطلاعیه عرضه دارد.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز به مقدار ۲ هزار و ۹۴۴ تن و نرخ پایه ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده بود که به طور کامل به فروش رفت. طبق اطلاعیه امروز، فقط سه نوع تیرآهن ۲۲، ۲۴ و ۳۰ توسط ذوب آهن اصفهان عرضه شد که نوع تسویه آن هم به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری است.

در میان محصولات میلگردی با حذف کامل میلگرد کلاف و ۹۰/۵ درصد از سبد میلگرد ساده صنعتی، ۹۹۰ تن از این محصول و ۱۰۰ تن میلگرد آلیاژی مورد معامله قرار گرفت که سبد میلگرد ساده صنعتی ۵/۷ درصد کاهش و میلگرد آلیاژی نیز با همان نرخ پایه به فروش رسید.

با حذف ۹۸/۲ درصد از شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز فقط هزار و ۷۰۰ تن با نرخ پایه ۲۲ هزار و ۱۷۰ تومان عرضه شده که قیمت آن کاهش ۰/۳ درصدی داشت.

انواع سایزهای ناودانی با میانگین نرخ پایه ۲۴ هزار ۴۲۰ تومان به حجم ۷ هزار و ۸۲۵ تومان هم به دلیل نبودتقاضا به کل از تابلوی معاملات امروز حذف شد.

امروز همچنین ورق سرد خودرو با نرخ پایه ۳۱ هزار و ۵۶۶ تومان و ورق سرد لوازم خانگی با قیمت ۳۱ هزار و ۵۵۸ تومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز با کاهش ۱۰/۶ درصدی حجم عرضه، میزبان ۱۳۵ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۵۰۲ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که به طور کامل بهفروش رفت. 

در تالار صنعتی و حراج باز هم یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه بندی، سنگ آهن کلوخه؛ کنسانتره سنگ آهن و گندله سنگ آهن موجود بود که با حذف کامل سنگ آهن کلوخه ۷۹۰ هزار تن محصولات سنگ آهن مورو معامله قرار گرفت.

تصویر زیر جزئیات عرضه‌های امروز به همراه نوسان قیمت و حجم را نسبت به هفته قبل و نتیجه انتهای معاملات را نشان می‌دهد.

تثبیت نرخ پایه آهن اسفنجی در بورس کالا

عرضه و تقاضا در رقابت تنگاتنگ/ناودانی و سنگ آهن کلوخه حذف شد

انتهای خبر/ف

کد خبر 5690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =