کد خبر 5714
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

مجلس با لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد

مجلس با لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد

کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام موافقت با لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی، شکست سیاست ادغام دو وزارتخانه «صنعت و معدن» و «بازرگانی» خبر داد.

به گزارش آهن نیوز؛ حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی، گزارشی جمع بندی این کمیسیون در خصوص این لایحه را قرائت کرد.

وی گفت: اهداف ادغام وزارتخانه‌های صنعت و معدن و بازرگانی محقق نشده است و وزارت صمت در همه حوزه ها اعم از توزیع گوشت و مرغ و برنج و اوازم خانگی و ... اختلال دارد. همه دولت های گذشته خواهان تفکیک بوده‌اند که نشان می دهد اهداف ادغام صنعت و بازرگانی محقق نشده است.

گودرزی افزود: وزارت بازرگانی شامل تجارت داخلی و خارجی می شود و می تواند از پس سیاست گذاری های مربوطه بربیاید. آنچه در کمیسیون اجتماعی مجلس و لایحه دولت آمده، احیای ساختارهای قدیم است و ایجاد ساختارهای جدید نیست.

وی تأکید کرد: تمرکز بر حوزه بازرگانی و نظام تجارت داخلی و خارجی سبب شده تا هر دو دولت قبلی و فعلی خواهان احیای وزارت بازرگانی شده اند می بینیم که فرمانداران و استانداران در حوزه های انتخابیه شبانه در حال توزیع مرغ هستند که نشان می دهد سیاست ادغام صنعت و بازرگانی شکست خورده است.

انتهای پیام/

کد خبر 5714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =