کد خبر 5751
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

تشکیل پرونده قضایی برای ریزش مرگبار معدن چناروئیه در زرند

تشکیل پرونده قضایی برای ریزش مرگبار معدن چناروئیه در زرند

در پی حادثه دلخراش ریزش معدن چناروئیه و جان باختن یک معدنکار، دادستان زرند از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی علل این اتفاق ناگوار و برخورد با مسببان امر خبر داد.

به گزارش آهن نیوز؛ رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند، در واکنش به حادثه مرگبار ریزش معدن چناروئیه و فوت یکی از کارگران معدن گفت: شهرستان زرند یکی از شهرستان‌های صنعتی و معدنی استان است و بدین لحاظ کارگران متعددی در این شهر مشغول به کار هستند و با توجه به اینکه کارگران به عنوان نبض و قلب تولید و توسعه کشور محسوب می‌شوند، دادستانی زرند، تمامی توان خود را در صیانت از این قشر زحمت کش بکار خواهد بست.

او تصریح کرد؛ پرونده‌ای در خصوص این حادثه تلخ در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند تشکیل و تحقیقات قضایی در این مورد در حال انجام است و پس از تکمیل تحقیقات با استفاده از تیم‌های کارشناسی، چنانچه ترک فعل یا قصوری صورت گرفته باشد با مسبب آن با قاطعیت برخورد می شود که مجازات حبس و جزای نقدی در انتطار وی است.

این مقام قضایی به کلیه معدن داران و پیمانکاران معدن در خصوص رعایت اصول فنی، بهداشت و ایمنی محیط کار هشدار داد و افزود: کارفرمایان و کلیه مسئولین واحدهای تولیدی مکلفند برای حفاظت و سلامت و بهداشت کارگران در محیط کار، وسایل و امکانات لازم را تهیه و اختیار آنان قرار دهند.

مدعی العموم شهرستان تصریح کرد: مستند به ماده ۱۰۵ قانون کار، چنانچه به تشخیص بازرسان اداره کار احتمال وقوع حادثه و یا بروز خطر در کارگاه داده شود، آن محل به دستور دادستان فورا تعطیل و لاک و مهر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 5751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =