کد خبر 5752
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

با تامین آب و برق معادن، بیش از ۴هزار نفر در ساردوئیه کرمان شاغل می‌شوند

با تامین آب و برق معادن، بیش از ۴هزار نفر در ساردوئیه کرمان شاغل می‌شوند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در دیدار شهردار و اعضای اسلامی شورای شهر درب بهشت، صنایع معدنی را عامل پیشرفت و توسعه بخش ساردوئیه دانست.

به گزارش آهن نیوز؛ مسلم مروجی فرد در این دیدار ضمن خیر مقدم به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر درب بهشت، اظهار داشت: بخش ساردوئیه دارای استعداد و پتانسیل‌های خدادادی کم نظیری مانند گردشگری، معادن، زیارتی و... است که می‌توان از آن‌ها برای پیشرفت این منطقه استفاده کرد.

او با بیان اینکه بخش ساردوئیه دارای معادن متنوعی است، افزود: نبود زیرساخت‌های لازم نظیر آب و برق بزرگترین مشکل معادن این بخش می‌باشد که روند کار را کند کرده است.

مروجی فرد با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام شده مشکل بسیاری از معادن و صنایع معدنی از طریق ایمیدرو در حال رفع شدن است، گفت: به زودی با افتتاح کارخانه کنسانتره آهن ساردوئیه برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

او بیان داشت: کنسانتره مس ساردوئیه نیز با سرمایه گذاری اولیه ۵ میلیارد ریالی با مشکل تامین برق روبرو هست که حداقل در فاز اول برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه صنایع معدنی باعث پیشرفت و توسعه بخش ساردوئیه خواهد شد، تصریح کرد: در صورت تامین آب و برق مورد نیاز معادن و صنایع معدنی در بخش ساردوئیه برای بیش از ۴هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

او وجود معادن در جنوب کرمان را نعمتی برای مردم این منطقه برشمرد و گفت: جدا از اشتغال پایداری که این معادن ایجاد کرده اند، این معادن هر زمان مردم نیاز به کمک و همراهی داشته اند نظیر سیل اخیر با تمام تجهیزات به کمک مردم شتافته اند.

در ادامه این جلسه محمدعلی کریمی پور شهردار درب بهشت با قدردانی از خدمات مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، تحول ایجاد شده در حوزه صنعت و معدن در جنوب کرمان را ستود و بیان داشت: طرفیت معادن در جنوب کرمان در حال شکوفا شدن است که این امر نشات گرفته از کار جهادی اداره کل صمت جنوب کرمان است.

او با اشاره به تعداد مسافر و حجم خدمات ارائه شده به زائران شهر درب بهشت افزود: شهر درب بهشت در حال توسعه است، اما امکانات سخت افزاری شهرداری برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان بسیار محدود است.

در پایان این دیدار، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، آمادگی این اداره کل را برای کمک در جهت خدمت رسانی بهتر به زائران و شهروندان درب بهشت اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 5752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =