کد خبر 577
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

گردش مالی ۲۴۰ هزار میلیاردی در صنعت فولاد آذربایجان شرقی

گردش مالی ۲۴۰ هزار میلیاردی در صنعت فولاد آذربایجان شرقی

رئیس هیات مدیره انجمن فولاد آذربایجان در نشست با استاندار از فعالیت ۶۰ واحد فعال فولادی در این استان خبرداد و به گردش مالی ۲۴۰ هزار میلیاردی صنعت فولاد آذربایجان شرقی اشاره کرد.

به گزارش آهن‌نیوز، رئیس هیات مدیره انجمن فولاد آذربایجان در نشست با استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت ۶۰ واحد فعال فولادی در استان خبرداد و گفت: ظرفیت اسمی این واحدها، ۱۱ میلیون تن است که ۱۵ درصد از محصولات فولادی کشور را تولید می‌کنند و با گردش مالی ۲۴۰ هزار میلیارد تومان، رتبه نخست تولید محصولات فولادی در بخش خصوصی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

کریم رحیمی افزود: ۳۲ درصد از صادرات استان مربوط به محصولات فولادی است و صنایع فولادی استان در مجموع هشت درصد از صادرات فولاد کشور را عهده‌دار هستند.

وی تأمین مواد اولیه، مشکلات ناشی از بورس کالا، عوارض صادراتی، بخشنامه‌های خلق‌الساعه، قطعی برق و گاز، حمل‌ونقل و لجستیک، بازگشت ارز، استرداد ارزش افزوده، تعیین قیمت پایه صادراتی، کمبود تجهیزات گمرکی، عدم امکان تولید محصولات به سفارش مشتریان و مشوق‌های صادراتی را از مهم‌ترین مشکلات صنعت فولاد استان برشمرد و خواستار تکمیل زنجیره تولید و زنجیره ارزش نهایی این صنعت، برقراری تجارت ترجیحی با کشورهای همسایه و مساعدت دستگاه‌های دولتی در احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک توسط صنایع فولادی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =