کد خبر 5810
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

سران قوا به گرانی ۱۰۰ درصدی گاز فولادی‌ها ورود کنند

سران قوا به گرانی ۱۰۰ درصدی گاز فولادی‌ها ورود کنند

عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: به دلیل کود بازار فولاد و همچنین بحث کاهش صادرات، این گرانی می‌تواند تأثیر بسیار منفی در تمام زنجیره داشته باشد.

به گزارش آهن نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن نوردکاران فولادی ایران، مصطفی عبداللهی عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران با اشاره به نامه شورای آهن و فولاد به وزارت صمت درباره عواقب ۱۰۰ درصدی نرخ گاز فولادی‌ها، اظهارداشت: با اجرایی شدن این مصوبه دولت، تمام زنجیره فولاد ضررهای هنگفتی را تجربه خواهند کرد و مشکلات زیادی نیز به بار می‌آورد.

وی گفت: به دلیل رکود بازار فولاد و همچنین کاهش صادرات، این مصوبه می‌تواند تأثیر بسیار منفی در تمام زنجیره داشته باشد.

عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران اضافه کرد: حتی با توجه به اینکه نوردکاران و بخش آهن اسفنجی بیشترین مصرف گاز را دارند، بیشترین تأثیر منفی در این دو حوزه نمایان می‌شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، انتظار داریم با اعتراض شورای آهن و فولاد که تمامی زنجیره در آن شرکت دارند، دولت تصمیم قاطعی بگیرد، چرا که به هر حال بحث رقابت پذیری صنعت فولاد بر قیمت گاز است.

عبداللهی با بیان اینکه مصوبه دولت باعث تعطیلی بسیاری از کارخانجات خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که این نامه تاثیر خود را بگذارد و حداقل سران قوا به این نتیجه برسند که گران شدن نرخ گاز می‌تواند به تولید و اشتغال‌زایی ضربه بزند و به جای اعمال افزایش قیمت گاز به ایجاد اشتغال و افزایش تولید فکر کنند.

البته به نظر می‌رسد تعدیل قیمت گاز یا تخصیص یارانه گازی به صنعتگران نورد می‌تواند با نظر مثبت دولت انجام شود و شکوفایی تولید و اشتغالزایی را که از جمله دو فاکتور مهم توسعه اقتصادی است را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 5810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =