کد خبر 5811
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

یک فعال صنعت فولاد در گفت‌وگو با آهن‌نیوز بیان کرد:

الزامات مدیریت تامین زنجیره ارزش در صنعت فولاد

الزامات مدیریت تامین زنجیره ارزش در صنعت فولاد

حسین امیری، معنقد است لازمه مدیریت تامین زنجیره ارزش، حمایت امور بانکی است که تامین مالی این صنعت زیرساختی به درستی صورت گرفته و منجر به افزایش اشتغال به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دولت‌ها و ملت، شود.

حسین امیری، کارشناس صنعت فولاد با حضور در تحریریه آهن‌نیوز در رابطه با چالش‌های توسعه صنعت فولاد در ایران گفت: طبق آمار موثق، صنعت فولاد بعد از پتروشیمی، بیشترین مؤلفه‌ها و تعداد بیمه شده‌های شاغل در سراسر کشور را به واسطه فعال بودن آن در ۳۰ نقطه کشور، دارا است. 

وی با پرداخت به این مسئله و تاکید بر نگاه ویژه تصمیم‌گیران بر این صنعت، افزود: امروز نگاهی که به صنعت فولاد است نگاه خوبی نیست، به عبارتی نگاه دولت‌ها طوری نبوده که برای مشکلات این حوزه در زمان خود چاره‌ای اندیشیده شود به جای آن نگاه حاکمیت چه در اول انقلاب چه در حال حاضر، به چشم یک صنعت ثروتمند بوده که مشکلات خاص خودشان داشته و آدم‌های خاص در آن کار می‌کنند.

امیری با عنوان کردن چالش‌های موجود صنعت فولاد ایران، بر یافتن راهکارهای حل آن هم تاکید کرده و خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از موتورهای محرکه توسعه، رشد و پیشرفت صنعت فولاد در واقع نیروی انسانی است که محرک همه این تحولاتی که در این عرضه شده و در طول این دوره، یک نیروی انسانی ماهر، متخصص و با تجربه را پرورش داده که توانسته‌اند با همت خود چالش‌های موجود و بحران‌هایی که ایجاد شده را مرتفع کند. 

وی در برخورد با مشکلات دو برخورد را پیشنهاد داده و تصریح کرد: یک برخورد باید در سطح خود صاحبان صنایع باشد که در مواجه با یک مشکل چه برخورد و کارشناسی باید شود، دوم اینکه امور حاکمیت و دولت با کم کردن دخالت خود در مسائل مانند بورس کالا راه را برای فعالیت صنایع هموار کند.

به گفته این کارشناس صنعت فولاد، لازمه مدیریت تامین زنجیره ارزش، حمایت امور بانکی است که تامین مالی این صنعت زیرساختی به درستی صورت گرفته و منجر به افزایش اشتغال به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دولت‌ها و ملت، شود.

امیری با تاکید بر این که نگاه حاکمیت به قوانین حوزه تولیدِ زیرساختی باید با نگاهی که به شرکت‌های بازرگانی دارد تفاوت داشته باشد، در حال حاضر بحث نهضت تولید مسکن را که در گرو تولید میلگرد و صنعت فولاد است، مطرح کرده و اظهار داشت: اگر موتور محرکه صنعت فولاد خوب و روان شکل پیدا کند از همین طریق تمام دغدغه‌های مربوط به اشتغال چه در سطح کلان و چه در مشاغل خرد قابل حل است.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =