کد خبر 5816
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

تکمیل زنجیره فولاد قاینات در قالب 3 پروژه مهم

تکمیل زنجیره فولاد قاینات در قالب 3 پروژه مهم

استاندار خراسان جنوبی گفت: زنجیره فولاد قاینات در قالب سه پروژه مهم تکمیل می شود.

به گزارش آهن نیوز؛ جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز با مدیرعامل شرکت فولاد ایران دیدار و نتایج این دیدار را هم این گونه اعلام کرد: زنجیره فولاد قاینات در قالب سه پروژه مهم تکمیل می شود. 

وی خاطر نشان کرد: فاز اول مجتمع فولاد قاینات (تولید آهن اسفنجی) در جریان سفر دوم رئیس جمهور به استان، وارد فاز بهره‌ برداری شد و هم اکنون در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه در مراسم افتتاح فاز اول مقرر شد فاز دوم (واحد تولید شمش و فولادسازی) هفته دولت امسال به بهره برداری برسد، اظهار داشت: گزارش های دریافتی نشان می دهد بنا به دلایلی، روند اجرای فاز دوم با کندی همراه است. 

به گفته وی دیدار ما با دکتر آقاجانلو به جهت بررسی آخرین وضعیت فولاد قاینات و راهکارهای رفع موانع از مسیر اجرای فاز دوم و شتاب پروژه انجام شد. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر قریب الوقوع مدیرعامل شرکت فولاد ایران به  خراسان جنوبی، گفت: تمام تلاش بر این است که فاز دوم (واحد تولید شمش و فولادسازی یا واحد ذوب و ریخته گری) هفته دولت یا حداکثر دهه فجر ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد. 

قناعت از برنامه‌های استان برای توسعه مجتمع فولاد خبر داد و گفت: عملیات اجرایی واحد فرآوری آهک هیدراته با بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در جوار مجتمع فولاد قاینات تا چند ماه آینده آغاز می شود. 

وی ادامه داد: تا چند ماه آینده هم شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز سوم(خط نورد فولاد) و به عبارتی تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان خواهیم بود. 

به گفته وی اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این فاز، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. 

استاندار خراسان جنوبی فولاد را از صنایع آب بر عنوان کرد و گفت: برای تأمین آب مورد نیاز مجتمع و رفع دغدغه مردم نیز برنامه ریزی شده است. 

قناعت تصریح کرد: با انعقاد قرارداد بین شرکت های فولاد و آب و فاضلاب و با هزینه کرد بیش از هزار میلیارد تومان، تصفیه خانه فاضلاب قاین اجرا می شود. 

وی ادامه داد: پساب فاضلاب قاین، تأمین کننده نیاز آبی مجتمع فولاد است. 

انتهای پیام/

کد خبر 5816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =