کد خبر 5821
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

مناقشه نیما نکیسا در اصفهان!

مناقشه نیما نکیسا در اصفهان!

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ دوران ورزشی مناقشه‌برانگیزی داشته است.

به گزارش آهن نیوز؛ نیما نکیسا یکی از جالب‌ترین و متفاوت‌ترین فوتبالیست‌های ایران است. گلر تیم جوانان پرسپولیس در سال پیش از آنکه انقلاب محمد مایلی کهن در فوتبال ملی و رشد یک نسل تازه همه چیز را تحت تاثیر خود قرار بدهد.

نکیسا دروازه‌بانی بود که در ۱۹ سالگی با توجه به مصدومیت احمدرضا عابدزاده در قفس توری تیم ملی قرار گرفت و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های آن دوره شد؛ دوره‌ای که با نمایش او در مسابقه ایران مقابل یوگسالاوی در بازی اول جام جهانی فرانسه به پایان رسید.

نکیسای جوان البته در این سال‌های پرفراز و نشیب و در شرایطی که دوست داشت، احمدرضا عابدزاده اسطوره دروازه‌بانی ایران را با مهارت خود در دروازه‌بانی شکست بدهد، درنهایت توفیقی در این مسئله پیدا نکرد تا دوران خاص فوتبالش دور از پرسپولیس به پایان برسد.

در شرایطی که او دیگر نه تنها یک چهره ورزشی که بازیکنی علاقمند به هنر، خوانندگی و موسیقی نشان می‌داد.

نکیسا از معدود چهره‌های تحصیل‌کرده در فوتبال ایران محسوب می‌شود و به یمن همین تفاوت در دوره‌ای که محمدرضا ساکت در فوتبال ایران به عنوان یک مرد پشت پرده اغلب کارهای اجرایی مهدی تاج را انجام می‌داد به همراه سعید دقیقی و ابراهیم شکوری وارد کار اجرایی فوتبال شد و با سمت مسئول توسعه فوتبال پایه کارش را در فدراسیون فوتبال ایران آغاز کرد.

او یکی از سه دکتری بود که فدراسیون فوتبال به داشتن آنها می‌بالید و ساکت در گوشه و کنار در پاسخ به آنهایی که از او سوال می‌کردند چرا فوتبال ایران از چهره‌های اصلی و شناخته شده و اصلی خود در کارهای اجرایی استفاده نمی‌کند، مدام به این سه اسم اشاره می‌کرد: دکتر دقیقی، دکتر شکوری و دکتر نکیسا! 

حالا سال‌ها از آن روزها گذشته و نکیسا به عنوان یک چهره غیرمنتظره جایگزین مدیرعامل سابق ذوب‌آهن شده است. البته مدیرعامل سابق ذوب‌آهن هم چهره شناخته شده‌ای در فوتبال ایران نیست، اما اینکه یک باشگاه اصفهانی مدیریت خود را به بازیکنی با سابقه حضور در پرسپولیس و با هویت پرسپولیسی بدهد، یک اتفاق کاملا عجیب در فوتبال ایران محسوب می‌شود؛ چرا که اصفهانی‌ها با آن حس ناسیونالیستی خاص کمتر اجازه داده‌اند، اداره باشگاه‌هایشان به مدیرانی از سایر استان‌ها برسد؛ به خصوص تهران که در تقابل‌های فوتبالی قطب مقابل این شهر محسوب می‌شود.

پس از این انتخاب مجتبی فریدونی یکی از مدیران سابق ذوب‌آهن در یادداشتی که از جلسه معارفه برداشته شده، این تصویر را گریه‌دار خوانده و گفته یاد آن روزها بخیر که پروازهای اصفهان به تهران همواره پر از مدیران اصفهانی بود که کل کشور را مدیریت می‌کردند.

این البته تنها واکنشی نیست که نسبت به نکیسا اتفاق افتاده است و چهره‌های مختلفی از قدیمی‌های ذوب‌آهن به انتقاد از این انتخاب که از سوی مدیرعامل کارخانه انجام شده، پرداخته‌اند؛ از جمله قاسم حدادی‌فر که امروز با انتشار یک استوری اعتراض خود را به این موضوع علنی کرد.

قاسم حدادی‌فر که در کنار محرم نویدکیا از چهره‌های بسیار محبوب علاقمندان به فوتبال در اصفهان است، نیز صبح امروز با انتشار یک استوری مخالفت خود را با حضور نکیسا در ذوب‌آهن نشان داد.

در این شرایط کار برای محمد ربیعی سرمربی جدید تیم فوتبال ذوب‌آهن نیز سخت‌تر خواهد شد؛ مربی جوانی که با مدیرعامل قبلی به توافق رسیده بود و کارش را با ذوب‌آهن شروع کرد و حالا باید با عواقب انتخاب مدیریت عامل رو در رو بشود؛ موضوعی که به نظر نمی‌رسد به این سادگی‌ها در اصفهان حل و فصل بشود؛ حتی اگر نیما نکیسا یک چهره ملی و فردی باشد که شاید برخی از ویژگی‌های مدیریت یک باشگاه لیگ برتری را نیز داشته باشد.

اینکه که چه اصراری به حضور نکیسا در ذوب‌آهن بوده و او از باشگاهی دیگر آغاز نکرده، هنوز به صورت دقیق بر کسی روشن نیست، اما تنها گذشت زمان ثابت می‌کند که رابطه او با هواداران نه چندان پرتعداد و البته جامعه علاقمند به فوتبال در اصفهان (پرشمار) چگونه پیش خواهد رفت.

از او استقبال گرمی به عمل نیامده، اما شاید نکیسا طوری کار کند که مثل دوره دروازه‌بانی یک شگفتی از خود به جای بگذارد.

شاید هم نیما نکیسا فکر می‌کند هیچ چیز سخت‌تر از رقابت با احمدرضا عابدزاده وجود نداشته؛ کاری که او به هر حال و با هر روشی انجامش داده و حالا نزدیک به ۳۰ سال بعد چالشی جدی‌تر و متفاوت‌تر را باید به سرانجام برساند. جالب است بدانید که عابدزاده متولد آبادان و بزرگ‌شده اصفهان است؛ شهری که همواره در تعیین سرنوشت نیما نکیسا جای خاصی داشته است.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

کد خبر 5821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =