کد خبر 5825
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

فراهم شدن زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر با احیای کارخانه ذوب آهن ارومیه

فراهم شدن زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر با احیای کارخانه ذوب آهن ارومیه

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از فراهم شدن زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر با آغاز به کار کارخانه ذوب آهن ارومیه در نتیجه ورود دستگاه قضا خبر داد.

به گزارش آهن نیوز؛ ناصر عتباتی در جلسه عصر گاهی کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان  با موضوع نحوه سرمایه گذاری و بررسی نحوه اقاله بدهی‌های شرکت ذوب آهن ارومیه با حضور مجیدی دادستان مرکز استان و تعدادی از مدیران استانی و وراث مالک و سرمایه گذاران و کارشناسان رسمی دادگستری برگزار می شد اظهار داشت: جلسات متعددی برای تعیین تکلیف این شرکت انجام شده است که به علت برخی بی مسئولیتی‌ها منتج به نتیجه مطلوب نشده است.

عتباتی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیش از دو سال است این موضوع توسط دادگستری استان پیگیری می‌شود باید بدهی‌های این شرکت و مالک مرحوم با انجام کار کارشناسی به صورت دقیق تعیین و نسبت به ایداع آنها اقدام شود.

رئیس دادگستری استان بیان کرد: هدف اصلی حفظ بقای واحد تولیدی و کمک به راه اندازی مجدد آن و اشتغال برای تعدادی از همشهریان عزیز باشد.

وی افزود: راحت ترین راه این است که سیستم بانکی اقدامات قانونی خود را برای تعیین تکلیف انجام دهد ولی آنچه که مدنظر است کمک به تولید و حفظ واحد تولیدی است.

عتباتی از همه طرفین حاضر در جلسه خواست با رویکرد مثبت و منطقی نسبت به حل مشکل واحد تولیدی ذوب آهن ارومیه نگاه کنند و همگی برای باز گشایی کارخانه که از سال ۱۳۹۹ معطل افتاده و تعطیل شده است کمک کنند.

در ادامه جلسه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم از حاضرین مرتبط جلسه خواست تا نسبت به حل مشکل واحد های تولیدی ذوب آهن اقدام کنند و با شفاف سازی اقدامات و مساعدتهای لازم نسبت به انتقال اموال مالک مرحوم به سرمایگذاران و خریداران اقدام نمایند تا ضمن پرداخت حقوق و مطالبات بانکها و اشخاص عادی واحد های تولیدی مرحوم مجداً راه اندازی شوند و به چرخه تولید و اشتغال بازگردند.

شایان ذکر است پس از بحث و تبادل نظر مفصل و ارائه پیشنهادات،اعضای جلسه با پیشنهاد واگذاری یکی از خریداران که شرایط لازم را داشت مواققت نمودند و مصوب گردید وجه پرداختی خریدار با نظارت مستقیم دادگستری استان به طلبکاران و بانکهای عامل پرداخت و تسویه حساب بدهی ها انجام گیرد و خریدار موظف گردید در کوتاهترین زمان ممکن واحد تولیدی را که در زمان فعالیت بیش از ۵۰۰ نفر نیروی کار درآن فعال بود فعال و تولید را آغاز نماید.

انتهای پیام/

کد خبر 5825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاجی زاده IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    با سلام خدمت شما به استحضار می‌رسانم که امروز 1402/10/3 هنوز هیچ اقدامی در مورد واگذاری و راه اندازی اين واحد تولیدی نشده و ما 4 نفر نگهبان چند سالیست بلاتکلیف مانده ایم.