کد خبر 5826
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵

سود و زیان سهامدارانِ بورس در هفته آخر تیر

سود و زیان سهامدارانِ بورس در هفته آخر تیر

در آخرین هفته معاملاتی تیر ماه، شاخص کل بورس تهران به کانال ۱.۹ میلیونی سقوط کرد اما در آخرین روز معاملاتی هفته به کانال ۲ میلیونی برگشت.

به گزارش آهن نیوز؛ در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه افت ۵۱۳ واحدی داشت و روز یکشنبه شاخص ریزش ۴۹ هزار و ۵۹۳ واحدی پیدا کرد.

روز دوشنبه نیز شاخص ۶۴ هزار و ۶۶۳ واحد پایین آمد و به کانال ۱.۹ میلیونی سقوط کرد.

روز سه‌شنبه شاخص ۴۳ هزار و ۱۲۲ واحد رشد کرد تا با رسیدن به مرز ۲ میلیون واحدی برخی از ناظران از حمایت در این سطح صحبت کنند.

و در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل ۱۶ هزار و ۶۶۱ رشد کرد و به محدوده ۲ میلیونی برگشت.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۱۶ هزار و ۳۸۴ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۵۵ هزار و ۲۰ واحد پایین‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۲.۶ درصد شد.

اما شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۱۲ هزار و ۱۷۵ واحد پایین‎‌تر ایستاد و بازدهی منفی ۱.۷ درصدی را ثبت کرد.

افت ارزش معاملات سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۵۹ هزار و ۱۹۱ میلیارد تومان بود که ۴ درصد کمتر از هفته پیش بود. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۵ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۶ هزار و ۸۴۴ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۱۳ درصدی داشته است.

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۵۹۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۲۴۱ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۶۷ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان بود که در روز ‌دوشنبه ثبت شد و کمترین رقم ۱۳۶ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد.

ریزش میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۴۱۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۳۷ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۸ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۷۹۶ میلیارد تومان بود و در روز سه‌شنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز دوشنبه برمی‌گردد که ۲۶۰ میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

به استثنای روز سه‌شنبه در باقی روزهای معاملاتی این هفته پول حقیقی از بازار سرمایه خارج شد، در روز شنبه ۲۸۷ میلیارد تومان خارج شد.

روز یکشنبه نیز ۹۳۰ میلیارد تومان خارج شد. رقم خروج پول حقیقی در روز دوشنبه هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان و روز سه‌شنبه ۷۷۴ میلیارد تومان وارد شد.

روز چهارشنبه نیز ۱۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در مجموع کل هفته هزار و ۵۶۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۳۱۴ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته ۶۲ درصد کمتر است.

انتهای پیام/

کد خبر 5826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =