کد خبر 5830
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

صادرات میلگرد و شمش فولادی از زنجان به ترکیه

صادرات میلگرد و شمش فولادی از زنجان به ترکیه

در دیدار سفیر ایران در ترکیه با مدیران اقتصادی استان زنجان مطرح شد: شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، شمش فولادی و مفتول مسی و لبنیات عمده کالاهای صادراتی از گمرک زنجان است.

به گزارش آهن نیوز؛ در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با مدیران اقتصادی استان زنجان و مدیران استانی اعلام شد: سال گذشته ۶۵ درصد میزان صادرات و ۶۷ درصد واردات استان زنجان با ترکیه بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: به واسطه اهمیت ترکیه در مراودات تجاری و اقتصادی استان زنجان، هدفگذاری‌ها برای ایجاد جهش در میزان مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری‌ها با این کشور کاملا مشخص است.

به گفته محمدی با هدف جذب سرمایه گذاران ترک، پیشنهادها و برنامه‌های مختلفی مثل راه اندازی شهرک‌های تخصصی و میزهای اقتصادی در این خصوص در دستور کار و پیگیری است.

همچنین اعلام شد: شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، شمش فولادی و مفتول مسی و لبنیات عمده کالاهای صادراتی از گمرک زنجان است.

در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی استان زنجان پیشنهادهایی را در خصوص زمینه‌های مختلف همکاری در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و دانشگاهی برای تقویت مناسبات بین زنجان و ترکیه مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 5830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =