کد خبر 5833
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

اعتراض کارگران فولاد پارس هفت تپه به وضعیت شغلی

اعتراض کارگران فولاد پارس هفت تپه به وضعیت شغلی

کارگران فولاد پارس هفت تپه به عدم طبقه‌بندی مشاغل و تبعیض حقوقی میان بخش‌های مختلف شرکت، اعتراض کردند.

به گزارش آهن نیوز؛ جمعی از کارگران شرکت فولاد پارس هفت تپه به دلیل‌ عدم طبقه‌بندی مشاغل و سختی کار و تبعیض حقوقی میان بخش‌های مختلف این کارخانه، در محوطه شرکت تجمع کردند.

کارگران گفتند: موضوع را با مدیریت در میان گذاشتند و مدیریت مجموعه، شرکت را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

برزو صالحی (مدیر شرکت فولاد پارس هفت تپه) ضمن تکذیب موضوع تعطیلی این مجموعه گفت: شرکت تعطیل نیست و تا غروب دیروز تولید ادامه داشت اما اینکه کارگران در محل کار حاضر شوند یا نه، معلوم نیست.

او افزود: در بحث طرح طبقه‌بندی، آمارها نشان می‌دهد که پرداختی ما بالاتر از حد نصاب این طرح است. در خصوص اجرایی شدن این طرح نیز باید گفت که طرح هم اکنون در حال پیگیری است، مشکل اینجاست که کارگران فکر می‌کنند طرح ظرف یک هفته‌ای به اجرا می‌رسد، این درحالی است که تا رسیدن به مرحله نهایی بیش از یک سال زمان خواهد برد.

صالحی تصریح کرد: کارگران می‌گویند که حقوق فعلی کفاف زندگی ما را نمی‌دهد، درست، بحث اینجاست که ما نیز با توجه به شرایط فعلی بازار، توان پرداخت بیش از این را نداریم، این درحالی است که پرداختی فعلی ما دو برابر حد نصاب اداره کار است. ما هم منکر هزینه‌های بالای زندگی نیستیم. اما سال گذشته در مسیر زیان‌ بودیم و در حال حاضر نیز در بلاتکلیفی به سر می‌بریم.

مدیر شرکت فولاد پارس هفت تپه درباره شرایط شرکت گفت: به دنبال نصب کوره جدید برای افزایش تولید، ترانس برق شرکت سوخت و وزارت صنعت شش ماهی می‌شود ما را معطل کرده و با توجه به‌ عدم تولید این ترانس در داخل، اجازه خرید و وارد کردن ترانس برق به ما نمی‌دهند و این شرایط به شدت آسیب نگران کننده است.

او در پایان گفت: در حال حاضر یکی از کوره‌های ما شش ماهی می‌شود که تعطیل شده و با توجه به شرایط فعلی و نبود ترانس و قطعات جانبی، راه‌اندازی مجدد آن بیش از یک سال به طول می‌انجامد، مگر اینکه مجوز واردات برای ما صادر شود. کارگران نیز باید شرایط فعلی ما را درک کنند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر 5833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =