کد خبر 5837
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

گناه نیما نکیسا چیست؟

گناه نیما نکیسا چیست؟

یکی از انتقادات این است که چرا از میان ورزشکاران و پیشکسوتان فوتبالی هیچ کس نمی‌تواند به این جایگاه دست باید در حالیکه سعید آذری پیش از نکیسا به‌عنوان یک ملی‌پوش دیگر سابقه مدیریت در این باشگاه را داشته است و چه بسا آذری از رشته وزنه‌برداری به این جایگاه رسیده بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ "نیما نکیسا" ورزشکار نام‌آشنای کشور اخیراً مدیرعامل باشگاه ورزشی ذوب‌آهن شد و انتصاب او در این جایگاه واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. البته انتقادات و نکاتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد بیشتر از اینکه تحلیل ورزشی و یا حتی مدیریتی به دنبال داشته باشد، سمت و سوی سیاسی به خود گرفته است تا جاییکه  مجتبی پوربخش، مجری اخراجی تلویزیون که به واسطه فعالیتش در فضای مجازی در زمان اعتراضات نیمه دوم سال گذشته، از تلویزیون کنار گذاشته شد با کنایه و بدون اینکه اشاره‌ای به صحبت‌های نکیسا در آن برهه کند نوشته است: «به مدیرعامل جدید باشگاه ذوب‌آهن سلام کنید. بعد می‌گویید آدم در ایران نمی‌تواند پیشرفت کند».

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این خبر، سابقه موضع‌گیری‌های سیاسی این بازیکن را مرور کرده‌اند که عنوان داشتند که اظهاراتش در جریانات سال گذشته همسو با جریان نظام بوده است و شماری از کاربران پیشرفت او را حاصل اظهارنظرش در محکومیت اعتراضات ۱۴۰۱ دانسته‌اند. بخش زیادی از انتقادها متوجه اظهاراتش در زمان اعتراضات در نیمه دوم سال گذشته در تلویزیون است. مهرماه سال گذشته بود که تلویزیون در مصاحبه با چهره‌هایی مانند مجتبی شیری، مهدی پاشازاده، هادی شکوری، محمد برزگر، سعید نعیم‌آبادی، مهدی امیرآبادی، ضیا عربشاهی و محمد رویانیان، مصاحبه‌هایی مشابه را پخش کرد، ولی طولی نکشید که تعدادی از همین چهره‌ها از این گفتند که مصاحبه‌شان تقطیع شده و به طور کامل پخش نشده است؛ اما نکیسا روی مواضعش پافشاری کرد تا خیلی سریع در آن برهه، با فضای دوگانه‌ای مواجه شود. تعدادی از هم‌بازیان سابق او از این چهره انتقاد کرده و تعدادی هم به حمایت از نکیسا پرداخته و او را «باشرف‌ترین» خطاب کردند.

داود فنایی با انتشار عکس نیما نکیسا در استوری اینستاگرام، از دروازه‌بان پیشین تیم ملی ایران در برابر انتقادها حمایت کرد. در یک استوری که داود فنایی با دنبال‌کنندگانش به اشتراک گذاشت، او تصویری از نیما نکیسا منتشر کرده و نوشت: «باشرف‌ترینی»؛ اما در سوی مقابل چندین نفر با انتشار تصویر آنفالوکردن نکیسا از «گل‌به‌خودی» این دروازه‌بان در آن روزها گلایه کرده و قید دنبال‌کردنش را زدند. بعد از آن ماجراها، اتفاق دیگری رخ داد و صفحه اینستاگرام نیما نکیسا در پی ریپورت‌شدن بسته و از دسترس خارج شد. موضوعی که با واکنش جدید نیما نکیسا مواجه شد. او پس از بسته‌شدن صفحه اینستاگرامش در صفحه توییتر خود نوشت: «بعد از سخنانم درباره اغتشاشات اخیر، صفحه اینستاگرامم را مسدود کردند. خوشحالم که سخنانم به مذاق‌شان خوش نیامد».

برخی از کاربران عنوان کرده‌اند که چرا از میان ورزشکاران و پیشکسوتان فوتبالی هیچ کس نمی‌تواند به این جایگاه دست باید در حالیکه سعید آذری پیش از نکیسا به‌عنوان یک ملی‌پوش دیگر سابقه مدیریت در این باشگاه را داشته است و چه بسا آذری از رشته وزنه‌برداری به این جایگاه رسیده بود. ذوب‌آهن در زمان سعید آذری روزهای خوبی در بخش مدیریتی سپری کرد و به همین خاطر است که بسیاری هنوز اعتقاد دارند باید سطح افرادی که به‌عنوان مدیرعاملی این باشگاه انتخاب می‌شوند، در همان سطح باشد. 

یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی اینگونه نوشت: "قطعاً اگر یک سال زودتر این انتصاب صورت می‌گرفت، نوع دیدگاه‌ها متفاوت می‌شد و خیلی‌ها در راستای حمایت از نکیسا نظرات‌شان را منعکس می‌کردند". فرد دیگری نوشت: "چطور می‌شود افراد دیگری که امروز حتی سرمربی تیم‌های تهرانی‌اند در همین اعتراضات موضع‌گیری مثبت داشتند و با یک عذرخواهی قضیه را جمع کردند. پس چگونه می‌شود که حضور نکیسا که اتفاقا در کویر حضور مدیرانی از جنس فوتبال در این رشته می‌تواند مغتنم شناخته شود با ین هجمه‌ها خصوصاً از سوی رسانه‌های خارجی روبرو شده است."

انتهای پیام/

کد خبر 5837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =