کد خبر 5839
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه چه گذشت؟

تقسیم 50 تومانی سود در مجمع فولاد مبارکه

تقسیم 50 تومانی سود در مجمع فولاد مبارکه

مجمع عمومی فوق‌العاده فولاد مبارکه اصفهان، صبح امروز با حضور ۷۷.۱۶ درصد از سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره این شرکت، در سالن اجتماعات نگین نقش جهان اصفهان برگزار شد که دستور جلسه این مجمع، تغییر موضوع فعالیت و تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ مجمع عمومی فوق‌العاده فولاد مبارکه اصفهان، ساعتی پیش با حضور ۷۷.۱۶ درصد از سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره این شرکت، در سالن اجتماعات نگین نقش جهان اصفهان برگزار شد که دستور جلسه این مجمع، تغییر موضوع فعالیت و تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس بود.

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ این شرکت با دستور جلسه، استماع گزارش فعالیت هیئت‌مدیره، گزارش حسابرس و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی دوره منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب اعضای هیئت‌مدیره و سایر موارد است.

امکان مشاهده هم‌زمان هر دو مجمع، از طریق مراجعه به سایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان به آدرس www.msc.ir برای سهامداران گرامی فراهم شده است.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت با اشاره به اینکه استراتژی‌های ما در سال ۱۴۰۱ به ۴ بخش استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، توسعه کمّی، کیفی و متوازن، توسعه پایدار و تبدیل شدن به صنعت سبز و تمرکز بر نوآوری و فناوری‌های نوین تقسیم شده است، گفت: گروه فولاد مبارکه با گذر از مرز تولید سالانه ۱۰ میلیون تن تولید فولاد خام در سال ۱۴۰۱ حماسه‌ای تاریخی آفرید و نسبت بهره‌برداری از ظرفیت نصب‌شده فولاد خام کشور توسط این گروه به ۶۷ درصد رسید. افزایش تولید تختال به میزان ۹۰۰ هزار تن در گروه فولاد مبارکه، نشان‌دهنده افزایش قابل توجه میزان تولید سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ است.

تقسیم 50 تومان سود در مجمع فولاد مبارکه / 21 شهریور به حساب سهامداران حقیقی واریز می‌شود

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های فولاد مبارکه در راستای توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساخت‌های مورد نیاز است، افزود: گروه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ با تمرکز بر تولید محصولات ویژه، از ۱۴ محصول جدید از جمله تختال و ورق فولاد زنگ‌نزن و الکتریکی رونمایی کرد و تولید آن‌ها را در دستور کار قرار داد. خرید سهام و مشارکت گروه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ برای افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، بالغ بر ۱۱۱ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

طیب‌نیا ادامه داد: گروه فولاد مبارکه در راستای توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساخت‌های مورد نیاز خود پروژه‌های بزرگی نظیر احداث و راه‌اندازی واحد نورد گرم ۲، بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی، احداث واحد فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری را در دستور کار قرار داده است که اتفاقات بسیار ارزشمندی بوده است.

افزایش سود هزار همتی حاصل از اجرای پروژه‌های سیکل ترکیبی و نورد گرم ۲ فولاد مبارکه طی ۳ سال

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفت: میزان سود برآوردی ناشی از اجرای پروژه‌های نیروگاهی و نورد گرم ۲ فولاد مبارکه از سال ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۵ به میزان هزار همت افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه برای احداث نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر خورشیدی ۵۵ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال، معادل ۲۵۶ میلیون یورو بوده است. این پروژه ارزشمند هم‌اکنون توسط گروه مپنا در حال تکمیل است و بخش قابل توجهی از نیاز فولاد مبارکه به انرژی را تامین خواهد کرد.

تقسیم 50 تومان سود در مجمع فولاد مبارکه / 21 شهریور به حساب سهامداران حقیقی واریز می‌شود

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی فولاد مبارکه برای مشارکت در اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان

طیب‌نیا درباره اقدامات فولاد مبارکه در حوزه معادن گفت: از جمله دست‌یابی به ۵۵ میلیون تن ذخایر قطعی سنگ آهن به صورت مشارکت و ۲۵ میلیون تن به صورت ملکی، اتمام فاز اکتشاف تفصیلی ۴ محدوده و شروع فاز دریافت گواهی کشف ۳ محدوده منتج از پهنه انارک، ایجاد ظرفیت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن سنگ آهن، استخراج ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن ماده معدنی و باطله و ۶۲۰ هزار تن سنگ آهن داشته است.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه در راستای تامین آب از دریای عمان با اجرای ابرپروژه انتقال آب از طریق شرکت تامین آب صفه بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. "شرکتی مسئولیت‌پذیر برای خلق آینده‌ای بهتر"، به‌عنوان هدف آرمانی گروه فولاد مبارکه تعریف شده و همکاری‌های فنی و پژوهشی با تامین‌کنندگان، مشتریان و مراکز علمی و پژوهشی، استراتژی‌ها، اقدامات و ابتکارات این مجموعه در حوزه پایداری است.

طیب‌نیا درباره هزینه‌کردهای مبارکه برای توسعه پروژه‌های زیربنایی گفت: پروژه‌هایی که در دستور کار داریم هیچ‌کدام تشریفاتی نیست و تمام آنها زیربنایی است و تضمین‌کننده سود سهامداران در درازمدت است. اگر هیچ کدام از پروژه‌ها اجرا نشود سود ما بیشتر نخواهد شد. 

اجرای پروژه‌های نیروگاهی فولاد مبارکه برای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در راستای توسعه پایدار تبدیل شدن به صنعت سبز، مصرف ویژه آب را به ۲.۲ متر مکعب بر تن فولاد خام رساند و پروژه‌های نیروگاهی زیادی در راستای کاهش انتشار دی‌اکسید کربن اجرا کرد.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه طی سال ۱۴۰۱ در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، به میزان هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال در حوزه‌های زیرساختی و عمرانی، ۹۲۱ میلیارد ریال در حوزه‌های عام‌المنفعه، ۵۴۲ میلیارد ریال در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، ۲۰۳ میلیارد ریال در حوزه‌های سلامت و بهداشت و ۱۶۳ میلیارد ریال در حوزه آموزش هزینه کرده است.

تقسیم 50 تومان سود در مجمع فولاد مبارکه / 21 شهریور به حساب سهامداران حقیقی واریز می‌شود

گزارش حسابرسی شرکت فولاد مبارکه برای اولین‌بار در سال‌های اخیر مشروط نشد

امیر خرمی شاد، رییس مجمع عمومی عادی سالیانه فولادمبارکه پیش از قرائت گزارش حسابرس شرکت، از مدیرعامل و هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه به این جهت که برای اولین‌بار در سال‌های اخیر گزارش حسابرسی، مشروط نشده و از تمامی جنبه‌های بااهمیت عملکرد مالی و جریان‌ھای نقدی گروه و شرکت را به نحو منصفانه نشان می‌دهد تشکر کرد.

در نهایت با اکثریت آرای سهامداران، 50 تومان به ازای هر سود در مجمع فولاد مبارکه تقسیم شد. 

انتهای پیام/

کد خبر 5839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =