کد خبر 5847
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

افت کف قیمت میلگرد به کانال ۲۳ هزار تومان در بازار آزاد

افت کف قیمت میلگرد به کانال ۲۳ هزار تومان در بازار آزاد

در معاملات امروز میلگرد در بازار آزاد نرخ‌های اعلامی از مبادی فروش در ابتدای روز بدون تغییر قیمت بود اما با ادامه روز کاهش قیمت‌های بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان ثبت شد، به عنوان نمونه میلگرد راد همدان با ۵۵۰ تومان کاهش، قیمت سایز ۸ خود را ۲۵ هزار و ۹۷۵ تومان و سایز ۱۴ را هم ۲۴ هزار ۹۷۵ تومان اعلام کرد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز دلار در بازار آزاد برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار در بازار آزاد که ۲ روز پیش تا ۴۸ هزار و ۲۵۰ تومان رسیده بود، امروز، شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ با رشد ۰.۷۲ درصدی به ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. وضعیت بازار آهن و فولاد در آخرین روز تابستان هم کماکان در رکود بوده و مشتریان علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری روی مقاطع فولادی از خود نشان نمی‌دهند.

آنچنانکه در هفته‌های گذشته هم گفته شد روند نزولی قیمت ادامه یافته و دنبال خواهد شد. دلیل این امر اول از همه فشار دولت برای کاهش قیمت، روند نزولی بازارهای بین المللی و رکود شدید ساخت و ساز داخلی به عنوان یک ظرف مصرفی بزرگ برای صنایع فولادی است.

این روند در هفته آینده ادامه پیدا خواهد کرد چرا که به علت مراسم سوگواری ایام محرم بازارها متوقف هستند و به طور سنتی معاملات سیر شدید نزولی می‌یابد.

امروز در بورس کالا هم نوبت عرضه میلگرد و تیرآهن بود که نسبت به هفته‌های قبل با استقبال بهتری مواجه شد، طوری که برای ۳ هزار و ۷۹۲ تن میلگرد آلیاژی و کلاف معامله شده ۴ هزار و ۷۲ تن تقاضا موجود بوده و نرخ پایه آن ۶/۶ درصد کاهش نسبت به هفته قبل ۲۱ هزار و ۹۷۷ تومان به فروش رفت. این نرخ به اضافه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده مبلغی در حدود ۲۳ هزار ۹۵۵ تومان به ازای هر کیلو می‌شود. 

این در حالی است که در معاملات امروز میلگرد در بازار آزاد نرخ‌های اعلامی از مبادی فروش در ابتدای روز بدون تغییر قیمت بود اما با ادامه روز کاهش قیمت‌های بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان ثبت شد، به عنوان نمونه میلگرد راد همدان با ۵۵۰ تومان کاهش، قیمت سایز ۸ خود را ۲۵ هزار و ۹۷۵ تومان و سایز ۱۴ را هم ۲۴ هزار ۹۷۵ تومان اعلام کرد. 

در این میان میلگرد ذوب‌آهن اصفهان هم به صورت بارگیری از انبار اصفهان بین ۱۰۰ الی ۷۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه در انواع سایزهای خود اعمال کرده که نرخ‌های آن به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۶۹۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۴۱۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۴۱۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۳۹۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۳۹۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۴۰۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۴۶۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۴۶۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =