کد خبر 5853
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

کاهش نرخ ۲ تا ۲۲/۸ درصدی محصولات فولادی در بورس امروز

کاهش نرخ ۲ تا ۲۲/۸ درصدی محصولات فولادی در بورس امروز

طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۳۱ تیر ۱۴۰۲ قرار است ۹۷۰ هزار و ۳۶۷ تن محصول شامل ۲۴۲ هزار و ۳۶۷ تن محصولات نورد فولادی، ۵۵۰ هزار تن محصولات سنگ آهنی و ۱۷۸ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۳۱ تیر ۱۴۰۲ قرار است ۹۷۰ هزار و ۳۶۷ تن محصول شامل ۲۴۲ هزار و ۳۶۷ تن محصولات نورد فولادی، ۵۵۰ هزار تن محصولات سنگ آهنی و ۱۷۸ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود. 

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی و انواع ورق سرد و گرم خودرو، سرد لوازم خانگی و گالوانیزه خودرو است که ۹۸/۵ درصد افزایش حجم نسبت به هفته قبل دارد.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز با با حدود ۳.۱ درصد افزایش حجم به مقدار ۳ هزار و ۳۶ تن و نرخ پایه ۲۲ هزار و ۶۳ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده که نرخ پایه آن ۴.۴ درصد کاهش نسبت به هفته قبل دارد. طبق اطلاعیه امروز، فقط سه نوع تیرآهن ۲۲، ۲۴ و ۳۰ توسط ذوب آهن اصفهان عرضه شده که نوع تسویه آن هم به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز شامل ۸ هزار و ۲۰۶ تن سبد میلگرد ساده صنعتی، ۳ هزار تن میلگرد آلیاژی و ۴ هزار و ۷۷۰ تن میلگرد کلاف است که سبد میلگرد ساده صنعتی ۱۲/۸ درصد و میلگرد کلاف و آلیاژی نیز ۲ درصد کاهش قیمت نسبت به هفته قبل دارند.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با ۱۶/۵ درصد افزایش حجم به مقدار ۱۱۰ هزار و ۶۸۰ تن با نرخ پایه ۲۱ هزار و ۲۹۰ تومان عرضه شده که قیمت آن کاهش ۴.۳ درصدی نسبت به هفته قبل دارد.

انواع سایزهای ناودانی با میانگین نرخ پایه ۲۳ هزار ۶۲۷ تومان به حجم هزار و ۹۷۵ تومان در تابلوی معاملات امروز خرید و فروش خواهد شد.

امروز همچنین ورق سرد خودرو و ورق سرد لوازم خانگی با نرخ پایه ۳۱ هزار و ۵۸۳ تومان که نسبت به هفته قبل تغییر قیمت نداشتند و  ورق گالوانیزه خودرو ۴۴ هزار ۲۲ تومان و ورق گرم خودرو هم با نرخ ۲۶ هزار و ۷۲۱ تومان در لیست عرضه موجود است.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز با افزایش ۳۱/۸ درصدی حجم عرضه، میزبان ۱۷۸ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۵۹۷ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده است که نسبت به هفته قبل ۴/۵ درصد کاهش قیمت داشته است.

در تالار صنعتی و حراج باز ۵۵۰ هزار تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه بندی و سنگ آهن کلوخه موجود است که ۷۲ درصد کاهش حجم نسبت به هفته قبل دارد.

انتهای خبر/ف

کد خبر 5853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =