کد خبر 5854
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

استقرار ۶۰ درصد معادن مهم استان قزوین در بوئین زهرا

استقرار ۶۰ درصد معادن مهم استان قزوین در بوئین زهرا

رئیس اداره صمت شهرستان بوئین زهرا گفت: ۶۰ درصد معادن استان قزوین در شهرستان بوئین زهرا مستقر هستند که ۲۶ معدن فعال از جمله معادن کائولن، خاک صنعتی، سرب و روی در سطح شهرستان بوئین زهرا وجود دارد.

به گزارش آهن نیوز؛ فرج‌الله دانیالی عصر روز گذشته ۲۸ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه نزدیک بودن بوئین زهرا به پایتخت کشور را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این شهرستان دانست و اظهار کرد: احداث شهرک و شرکت‌های صنعتی، تأسیس واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری در منطقه یکی از مزایای این ظرفیت استراتژیک است.

وی افزود: امروزه باید از جوانان تحصیل‌کرده و متخصص در عرصه تولید استفاده کرد و این امر ملزم به فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن موضوع در ذهن جوانان به همت دستگاه‌های متولی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است.

این مسئول بیان کرد: آمایش صنعتی شهرستان به صورت جدی پیگیری شده و نیازهای شهرستان در حوزه صنعت باتوجه به شرایط آب و هوا و خاک مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ساماندهی ناحیه چرمسازی، تعبیه جایگاه ورود و خروج، گمرک، انسداد راه‌های انحرافی برای جلوگیری از قاچاق و جلب اعتماد ازجمله اقداماتی است که برای این ناحیه انجام شده است.

رئیس اداره صمت بوئین زهرا خاطرنشان کرد: طی ۲ سال گذشته از ۱۶۷ واحد صنعتی غیرفعال شهرستان، ۳۱ واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند که آمار کل واحدهای غیرفعال به ۱۳۶ واحد تنزیل پیدا کرده است.

وی گفت: در حال حاضر ۵۲۳ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان مستقر شده و چند واحد تولیدی و صنعتی نیز در مرحله احداث هستند.

دانیالی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی صمت شهرستان بوئین زهرا پیگیری رفع موانع و مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل است و اگر مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان قابل حل در شهرستان باشد با هماهنگی و هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها مشکلات را رفع خواهیم کرد و اگر نیاز به پیگیری در سطح استان باشد در سطح استان موضوع را مطرح و پیگیری خواهیم کرد و اگر مشکلات واحدها فراتر از اختیارات استان باشد مدیریت ارشد استان موضوع را در سطح ملی پیگیری خواهد کرد.

وی عنوان کرد: ۶۰ درصد معادن استان قزوین در شهرستان بوئین زهرا مستقر هستند که ۲۶ معدن فعال از جمله معادن کائولن، خاک صنعتی، سرب و روی در سطح شهرستان بوئین زهرا وجود دارد، همچنین در این شهرستان ۱۶ کارگاه شن، ماسه و بتن با عملکرد رضایت‌بخش وجود دارند.

دانیالی در تشریح اقدامات حوزه تجارت شهرستان بوئین زهرا بیان کرد: اکنون بیش از ۴۱۲۰ واحد صنفی ثبت شده وجود دارد که از این رقم ۳۶۷۰ واحد آن فعال بوده و در ۹ اتحادیه متمرکز هستند. همچنین بیشترین واحدها مربوط به رسته‌های خدماتی و کمترین آن به خبازی‌ها تعلق دارد.

وی عنوان کرد: یکی از کمبودها و نیازهای اساسی شهرستان بوئین زهرا نبود محلی برای اتاق اصناف در شأن مردم شهرستان بوئین زهرا است که عضویت بسیاری از افراد در آن وابسته به وجود محلی درخور و شایسته است.

رئیس صمت شهرستان با گلایه از برخی اصناف به جهت پای کار نیامدن آن‌ها در حوزه‌های مدیریتی بیان کرد: این موضوع مزید بر علت لغو اتحادیه ها و ادغام آن‌ها شده است که مشکلات خاص خود را برای مردم و صاحبان صنوف دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر 5854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =