کد خبر 586
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

وزارت صمت:

راهکار مقابله با زیانِ بخش فولاد را پیدا می‌کنیم

 راهکار مقابله با زیانِ بخش فولاد را پیدا می‌کنیم

فعالان اقتصادی و صنعتی معتقدند دولت در زمان افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار برای کنترل قیمت وارد عمل می‌شود اما در هنگام ریزش قیمت‌ها منفعل عمل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، فعالان اقتصادی و صنعتی معتقدند دولت در زمان افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار برای کنترل قیمت وارد عمل می‌شود اما در هنگام ریزش قیمت‌ها منفعل عمل می‌کند.

سیف‌الله امیری درباره وضعیت کنونی گفت: وزارت صمت به منظور تحلیل و کارشناسی شرایط بازار امروز نشست ویژه‌ای دارد.

وی درباره موضوع و مبنای این نشست افزود: در زمانی که قیمت محصولات فولادی در بازار روند افزایشی دارد عموماً دولت به منظور تنظیم و کنترل بازار وارد می شود و اکنون نیز که قیمت‌ها روند کاهشی پیدا کرده است دولت تلاش دارد با ورود به بازار مانع ریزش قیمت‌ها شود.

این مقام مسئول در وزارت صمت ادامه داد: مبنای این تصمیم جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان محصولات فولادی و داشتن صرفه اقتصادی در تولید محصولات فولادی است.

امیری تصریح کرد: نتیجه این نشست تا بعدازظهر امروز مشخص و در صورت دستیابی به تصمیم و نتیجه مشخص، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فعالان بازار معتقدند دامپینگ روسیه و چین در خصوص آهن و فولاد باعث شده تا قیمت‌های جهانی کاهش یابد و همین مسئله موجب ریزش قیمت آهن آلات در داخل کشور نیز شده است.

نوسانات قیمت باعث شده است تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی نتوانند تولیدات خود را حفظ کنند زیرا اساساً دپو کردن آهن و فولاد به دلیل افت کیفیت توجیه ندارد. حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تن فولاد مازاد در کشور تولید می‌شود که برای این حجم از تولید باید صادرات داشت، در حالیکه با دامپینگ روسیه عملاً بازارهای صادراتی ایران از بین رفته است و در داخل نیز با افت قیمت مواجه ‌شده‌ایم.

پایان پیام/ ف

کد خبر 586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =