کد خبر 5860
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

احتکار خودرو توسط بهمن به امید مجوز گرانی از سوی شورای رقابت

احتکار خودرو توسط بهمن به امید مجوز گرانی از سوی شورای رقابت

بررسی آمارهای تولید و فروش گروه بهمن در سه ماهه نخست امسال نشان می‌دهد، این خودروساز بخش خصوصی به امید دریافت مجوز گرانی از سوی شورای رقابت، بخشی از تولیدات خود را احتکار کرده است که در بخش خودروهای سواری نیمی از تولیدات را شامل می‌شود.

به گزارش آهن نیوز؛ در حالی که مطابق برنامه عملکردی این خودروساز، از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه تولید ۱۰ هزار و ۳۸۸ دستگاه سواری، وانت و ون در بهمن‌موتور پیش‌بینی شده بود، اما ۷۰.۷ درصد از این تعداد (معادل هفت‌هزار و ۲۹۸ دستگاه) به فروش رفت.

بر پایه این گزارش، در بهار امسال در بهمن‌موتور تولید ۶ هزار و ۴۱۳ دستگاه سواری پیش‌بینی شده بود، اما آمارها حاکی از فروش حدودی نیمی از این میزان یعنی سه‌هزار و ۵۱۲ دستگاه است.

همچنین در بخش وانت نیز از تولید سه‌هزار و ۹۷۴ دستگاه خودروی برنامه‌ریزی شده، سه هزار و ۷۷۹ دستگاه از آن به فروش رفت.

در بهمن‌دیزل و در بخش خودروهای تجاری نیز آمارها حاکی از عدم همخوانی تولید و فروش است، به‌طوری که از مجموع ۲ هزار و ۵۶۴ دستگاه خودروی تولید شده سه‌ماهه ابتدایی امسال در دسته کامیونت، کامیون، مینی‌باس و خودروهای کاربری، ۲ هزار و ۱۹۴ دستگاه از آن به فروش رفت.

در بخش کامیونت؛ از یک‌هزار و ۱۱۹ دستگاه تولید شده، تعداد یک‌هزار و ۱۲ دستگاه از آن به فروش رفت.

در بخش کامیون؛ از مجموع ۵۳۵ دستگاه تولید شده، ۴۲۳ دستگاه فروخته شد.

در بخش مینی‌باس؛ ۱۵۲ دستگاه تولید و ۱۳۶ دستگاه به فروش رفت و بالاخره در بخش خودروهای کاربری؛ از ۷۵۸ دستگاه تولید شده، ۶۲۳ دستگاه فروخته شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر 5860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =