کد خبر 5863
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

پیامدهای منفی افزایش تعرفه صادرات فولاد ایران

پیامدهای منفی افزایش تعرفه صادرات فولاد ایران

مدیر بازاریابی و صادرات شرکت ذوب آهن اصفهان در واکنش به افزایش عوارض صادرات محصولات زنجیره فولاد گفت: افزایش عوارض در شرایطی که روسیه با دامپینگ فولاد قیمت‌های خود را تا ۴۰ دلار کاهش داده و چین در مسیر توسعه صادرات قرار دارد، پیامدهای منفی برای کشور به بار خواهد آورد.

به گزارش آهن نیوز؛ محمد نورانیان‌راد، مدیر بازاریابی و صادرات شرکت ذوب آهن اصفهان، افزایش عوارض صادرات محصولات زنجیره فولاد را عاملی بازدارنده در مسیر توسعه صادرات کشور نامید و در توضیح بیشتر در این باره گفت: ابتدا تنها نیم‌درصد عوارض بر صادرات محصولات زنجیره وضع شده بود، حالا جای تعجب دارد در شرایطی که صنعت فولاد کشور در تلاش برای توسعه ظرفیت تولید و صادرات است و برنامه تصاحب بازارهای جهانی را دارد، دولت عوارض صادرات شمش را تا چهار برابر و گندله و آهن اسفنجی را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.

وی افزود: در مقطع زمانی کنونی جنگ سرد بین چین و امریکا برقرار است. چین در حالی که ظرفیت‌های ساخت و ساز در داخل را از دست داده در مسیر توسعه صادرات قرار گرفته، جنگ روسیه و اوکراین جریان متفاوتی را در بازار جهانی فولاد زده و در نهایت روسیه با دامپینگ فولاد قیمت‌های خود را تا ۴۰ دلار کاهش داده است، در چنین اوضاعی افزایش عوارض صادرات محصولات زنجیره فولاد پیامدهای منفی برای کشور به بار خواهد آورد.

انتهای پیام/

کد خبر 5863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =