کد خبر 5874
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

حمایت قوه قضاییه از عدم تعطیلی معدن زغال سنگ خمرود با ۴۰۰ کارگر

حمایت قوه قضاییه از عدم تعطیلی معدن زغال سنگ خمرود با ۴۰۰ کارگر

رئیس دادگستری شهرستان زرند از حمایت قوه قضاییه برای جلوگیری از تعطیلی معدن زغال سنگ خمرود و بیکاری حدود ۴۰۰ کارگر خبر داد.

به گزارش آهن نیوز؛ ابوالفضل فرحبخش گفت: سال گذشته معدن خمرود که به‌عنوان تامین‌کننده زغالسنگ مورد نیاز واحدهای کک‌سازی و کوره بلند فعالیت می‌کند، در حال تعطیلی و بیکار شدن بیش از ۴۰۰ نفر کارگر آن بود که با ورود دستگاه قضایی و طرح موضوع در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید، با مصوبات ستاد مذکور از تعلیق فعالیت معدن و بیکاری کارگران جلوگیری شد.

رئیس دادگستری شهرستان زرند افزود: رویکرد حمایتی به معنی چشم‌پوشی از حقوق دولتی نیست بلکه در دستگاه قضایی با در نظر گرفتن جنگ اقتصادی و با هدف تسهیل امر سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و پیشگیری از تحمیل آسیب به جامعه، به سرمایه‌گذارن فرصت‌هایی داده می‌شود تا بتوانند به تعهدات خود در بازه زمانی مشخص عمل کنند و به‌طور قطع پس از زمان تعیین شده احقاق حقوق دولتی نیز به شکل جدی پیگیری خواهد شد.

این مقام قضایی بیان داشت: طی سال گذشته شرایط تحریمی و مشکلات ارزی مشکلاتی را برای برخی از صنایع و سرمایه‌گذاران زرندی به وجود آورده بود که با ورود دستگاه قضایی مشکلات آن‌ها مرتفع گردید.

فرحبخش گفت: به‌طور قطع حمایت از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان نه‌تنها موجب کمک به تولید کشور؛ بلکه موجب افزایش سطح رفاه و بهبود معیشت کارگران خواهد شد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان زرند به‌عنوان قطب صنعتی مطرح است و جمعیت قابل توجهی در صنایع شهرستان مشغول به فعالیت هستند و به همین جهت در صورت وجود مشکل برای هر یک از این صنایع و معادن، جامعه کارگری و به طور کلی اقتصاد شهرستان آسیب‌پذیر خواهد بود، بنابراین اشراف بر این واقعیت و جهت پیشگیری از آسیب‌هایی که متوجه جامعه و شهرستان می‌شود، رویکرد حمایتی از تولید و سرمایه‌گذاران در دادگستری زرند دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 5874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =