کد خبر 5967
۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

بازار داخلی فولاد چین منتظر بسته محرک است

بازار داخلی فولاد چین منتظر بسته محرک است

قیمت‌های داخلی فولاد ضد زنگ چین در میان تقاضای ضعیف ثابت بود، اما برخی از شرکت‌کنندگان انتظار داشتند که دولت مرکزی سیاست‌های محرکی را برای تولیدکنندگان اعمال کند تا تقاضای فولاد ضد زنگ را افزایش دهند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، ارزیابی قیمت فست‌مارکت‌ها برای کلاف فولاد ضد زنگ نورد سرد ۲ میلی‌متری درجه ۳۰۴ داخلی، چین سابق 14هزار و 700 و 14 هزار و 800 یوان (۲۰۴۸-۲۰۶۲ دلار) در هر تن در ابتدای هفته جاری بود که نسبت به ۱۲ جولای تغییری نداشت. قیمت‌ها در هفته مناظر در بورس لندن کاهش یافت.

چین سرمایه‌گذاری وام‌های میان‌مدت و بلندمدت را در صنعت تولید گسترش خواهد داد تا محیطی مطلوب برای شرکت‌های خصوصی ایجاد کند. کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) این بیانیه را در کنفرانس خبری ماه جولای خود بیان کرد.

NDRC اقدامات دقیقی را در رابطه با کمک به تولیدکنندگان و شرکت‌های خصوصی در بازیابی منتشر نکرد.

یک منبع تاجر در Wuxi گفت: "شرکت‌کنندگان بازار منتظر این اقدامات هستند تا بتوانند اعتماد خود را در بازار فولاد ضد زنگ بازیابند ."

در هفته گذشته، تقاضای فولاد ضد زنگ ضعیف بود، اما قیمت‌ها نتوانستند کاهش پیدا کنند. منابع گفتند که آنها توسط قیمت ثابت مواد خام - مانند آهن خام نیکل - حمایت شدند.

به عنوان مثال، ارزیابی قیمت Fastmarkets برای آهن نیکل، محتوای NPI با عیار بالا ۱۰-۱۵٪، نقطه، ddp چین ۱۰۵۰-۱۰۷۰ یوان به ازای هر واحد نیکل در ۱۴ جولای بود که نسبت به هفته قبل تغییری نکرده بود.

تقاضای صادرات در بازار فولاد

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای صادرات کلاف فولاد ضد زنگ نورد سرد ۲ میلیمتری درجه ۳۰۴، فوب چین ۲۱۳۰ تا ۲۱۶۰ دلار در هر تن در روز چهارشنبه بود که نسبت به ۱۲ جولای تغییری نداشت.

ارزیابی قیمت فست‌مارکت‌ها برای صادرات کلاف نورد گرم فولاد ضد زنگ درجه ۳۰۴، فوب چین ۲۰۳۰ تا ۲۰۵۰ دلار در هر تن در روز چهارشنبه بود که نسبت به ۱۲ ژوئیه تغییری نداشت.

تقاضای صادراتی در هفته گذشته ملایم باقی ماند، اگرچه قیمت‌ها توسط افزایش ارزش یوان حمایت شد.

نرخ ارز از شنبه تا دوشنبه ۷.۱۴ یوان به ۱ دلار کاهش یافت، در حالی که در ۱ ژوئیه ۷.۲۵ یوان به ۱ دلار کاهش یافت.

سایر صادرکنندگان قصد داشتند قیمت های خود را حفظ کنند و منتظر پیشنهادات مشتریان در بقیه هفته باشند.

بازار واردات فولاد محتاطانه

ارزیابی قیمت فست‌مارکت‌ها برای کلاف نورد سرد فولاد ضد زنگ، گرید آسیایی ۲ میلی‌متری گرید ۳۰۴ (۲ میلی‌متر ۲B)، بندر سیف شرق آسیا بین ۲۰۵۰ تا ۲۱۰۰ دلار در هر تن در روز چهارشنبه بود که از ۲۱۰۰ تا ۲۱۳۰ دلار در هر تن در ۱۲ جولای ۳۰ تا ۵۰ دلار کاهش داشت.

ارزیابی قیمت فست‌مارکت‌ها برای واردات کلاف فولاد ضد زنگ گرم نورد شده آسیایی درجه ۳۰۴، بندر سیف شرق آسیا، در روز چهارشنبه ۱۹۳۰ تا ۱۹۸۰ دلار در هر تن بود که در ۱۲ جولای ۱۹۹۰ تا ۲۰۳۰ دلار در هر تن ۵۰ تا ۶۰ دلار کاهش یافت.

خریداران آسیای شرقی در هفته گذشته پیشنهادهای کمتری از صادرکنندگان فولاد ضد زنگ اندونزی دریافت کردند، اما خریداران سکوت کردند زیرا قیمت ها به اندازه کافی جذاب نبودند.

به عنوان مثال، قیمت HRC ضد زنگ حدود ۱۹۵۰ دلار در هر تن CIF چین بود، در حالی که قیمت های داخلی معادل ۱۹۹۰ دلار در هر تن در انبارها بود.

اگر محموله‌های وارداتی اعلام و به کارخانه‌های نورد داخلی چین ارسال می‌شد، هزینه آن ۲۲۰۴ دلار به ازای هر تن بود که شامل ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌شد.

صادرکنندگان مستقر در تایوان گفتند که کارخانه های نورد مجدد منطقه در مورد واردات HRC ضد زنگ محتاط هستند زیرا سفارشات کمتری از اروپا و ایالات متحده دریافت کرده اند.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =