کد خبر 5971
۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

پروژه میانکاله مجوز محیط زیست ندارد

پروژه میانکاله مجوز محیط زیست ندارد

رئیس سازمان محیط زیست گفت: مصوبه طرح توسعه دولت حتما باید از طریق کمیسیون زیربنایی و محیط زیستی صورت بگیرد اما این طرح (پروژه میانکاله) در کمیسیون اقتصادی تایید شده است. استاندار که نمی‌تواند در این قسمت مقابل دولت قرار بگیرد ما الان موضوع مصوبه ابطال پرونده را در هیئت وزیران پیگیری می‌کنیم.

به گزارش آهن نیوز؛ علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسات هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: آتش سوزی که در میانکاله انجام شد، متاسفانه بعضی اوقات این کارها عمدی صورت می‌گیرد روز گذشته نیروهای محیط بانی مجموعه منابع طبیعی وارد بحث شدند و هلی کوپتر هم به آنجا رسید.

حالا امروز  درخواستی در هیئت دولت مطرح شد که پایگاه اطفای حریق ملی به صورت کلی در سرتاسر کشور ایجاد شود.

با توجه به تغییرات اقلیمی به سمت سویی می رود که ما هم کاهش باران و هم افزایش دما را شاهد هستیم این اتفاق رخ دهد.

اگر در دنیا هم نگاه کنید وضعیت به همین شکل است ما باید این موضوع را ساماندهی کنیم.

وی درباره آخرین جزئیات آتش‌سوزی‌های اخیر گفت: ما در چند روز گذشته آتش‌سوزی مریوان را داشتیم، چند نقطه هم در کهگیلویه و بویراحمد را داشتیم که این آتش سوزی‌ها محدود بود.

سلاجقه در پاسخ به این سوال در این مناطق وقتی آتش سوزی اتفاق می افتد آیا به لحاظ امکانات و نیروی انسانی مشکلاتی داریم، گفت:‌ ما از لحاظ تجهیز نیروها مشکل نداریم. آنچه مشکل داریم آتش سوزی‌ها در مناطق صعب‌العبور اتفاق می افتد که کار مهار آتش سوزی را مشکل می کند اما در این خصوص مردم هم مشارکت بسیار خوبی در امر مهار آتش سوزی داشتند که من از آن‌ها بابت این حضور تشکر می‌کنم. خواهش می کنم در مصرف آب و مهار آتش سوزی در جنگل ها صرفه جویی کرده و خیلی مواظب باشند.

در مناطق صعب العبور بحث استفاده از هلیکوپتر را هم داریم که دستگاه های نظامی مکلف هستند این کار را انجام دهند و امیدواریم با ایجاد پایگاه ملی اطفای حریق این مشکلات را سازماندهی کنیم.

سلاجقه درباره آخرین وضعیت آسیب میانکاله هم گفت: از آخرین جزئیات آسیب دیدن میانکاله اطلاعی نداشتم.

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به این سوال که اگر پروژه میانکاله از محیط زیست مجوز ندارد چرا از دولت مصوبه دارد، گفت: مصوبه دولت وقتی دولت مصوب کرد، موضوع مجوز محیط زیست به بعد از مصوبه دولت برمی‌گردد.

زمانی که دولت طرحی را مصوب کرد، این باید به فاز اداری برگردد تا کارهای آن انجام شود. سال ۹۱ و۹۲ هیات وزیران هرگونه بارگذاری صنعتی که آلاینده باشد در شمال کشور را ممنوع کرد.

سال ۹۹ نیز از طریق کمیسیون اقتصادی دولت پیش می برند. در حالی که حتما باید در قالب کمیسیون زیربنایی و محیط زیست دولت دنبال شود. مصوبه دولت  در خصوص میانکاله در کمیسیون اقتصاد است.

بزرگ ترین علامت سوال اینجا است.  مصوبه طرح توسعه دولت حتما باید از طریق کمیسیون زیربنایی و محیط زیستی صورت بگیرد اما این طرح در کمیسیون اقتصادی تایید شده است.

استاندار که نمی‌تواند در این قسمت مقابل دولت قرار بگیرد ما الان موضوع مصوبه ابطال پرونده را در هیئت وزیران پیگیری می‌کنیم.

سلاجقه در پاسخ به این سوال که شاهد افزایش آلودگی در تهران بودیم آیا سازمان محیط زیست اقداماتی در این خصوص انجام داده است، گفت: در این شرایط جوی ما کاهش بارش را شاهد هستیم خوشبختانه تعداد روزهای آلوده نسبت به سال گذشته کاهش داشته است اما درباره گرد و غبار خیلی از مناطق شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار داده این موضوع از طرف کشور ترکمنستان اتفاق افتاد ما حضورا با مسئولان آن کشور گفت‌وگو کردیم و طرح هایی را تایید کردیم تا کارهای آن انجام شود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر 5971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =