کد خبر 598
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

شمش C۶۰ در ذوب‌آهن اصفهان تولید شد

شمش C۶۰ در ذوب‌آهن اصفهان تولید شد

در راستای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا،تولید ذوب C۶۰ مطابق با دستورالعمل تولید ذوب‌های کیفی در برنامه مدیریت فولادسازی شرکت ذوب‌آهن اصفهان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ سیاوش خواجوی مدیر بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان گفت: بدین منظور چدن با شرایط فنی مناسب، کنورتورها با شرایط دمش و نسوز نرمال و همچنین پاتیل‌های فولاد با مکانیزم دمش از کف و دارای نسوز با شرایط فنی ایدئال، برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: با توجه به کاربرد این فولاد در شرایط حساس و استراتژیک، در فرایند ذوب آن گوگرد، فسفر و اکسیژن فعال در سطح پایین قرار گرفت و ذوب پس از تخلیه از کنورتور در ریخته‌گری، سرباره گیری و در کارگاه LF مجدداً سرباره سازی شده و اکسیژن آن زیر ۲۰ PPM تنظیم شد.

مدیر بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان ادامه داد: با توجه به درخواست مشتری (تهیه ذوب با ۴ K پایین) پس از تهیه در LF به VD منتقل گردید و قبل از ریخته‌گری، عملیات گاز زدایی روی آن انجام و حدود ۷۰۰۰ تن ذوب C۶۰ مطابق با درخواست مشتری تحویل شد.

خواجوی گفت: برای افزایش کیفیت ذوب از روش ریخته‌گری اسلاید گیت و با پوشش کامل، ذوب در تاندیش و حفاظت با روش گاز خنثی استفاده شد و درنهایت شمش C۶۰ به مدیریت نورد شرکت تحویل داده شد.

انتهای پیام/

کد خبر 598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =